Gå til innhold

ang grøt

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

grøt som skal blandes kun med vann, er den tilsatt morsmelkerstatning?

I tilfelle, er det da bedre å kjøpe en grøt som skal blandes med melk, og bruke morsmelk?

Tenker når man skal begynne å tilvenne ungen med grøt.

Spør for venninna mi da, jeg har ikke baby;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ingen som vet?

Tenkte jeg skulle legge svaret på msn til henne før jeg tok kveld. Hun har tatt kveld allerede.

Skrevet

dytter

Skrevet

De som man skal tilsette mm/mme er best, dersom man har mm da. MM hjelper på å bryte ned enzymene i grøten slik at det letter fordøyelsen for lille babyen.

Men pass på at mm bryter ned grøten fort, slik at den blir tynnere og tynnere, så ikke tilsett med pulver da.

Den man tilsetter vann inneholder mme, eller melkepulver tror jeg det heter..

Skrevet

Det er vel egentlig best å begynne med de typene som skal blandes med mm/mme, for da kjenner babyen igjen smaken og de er lettere å fordøye.

Jeg har nettopp begynt med grøt til min datter (6 mndr). Har brukt maisgrøten til Nestlé og blandet med mm, men jeg synes det er bare griseri. Morsmelken gjør at grøten blir så tynn at det er vanskelig å gi med skje. Snuppa er jo ikke helt vant med å spise fra skje heller, så det blir grøt overalt hver kveld. I dag bestemte jeg meg for at jeg fra i morgen av skal bruke mme i grøten. Umulig med mm...

Det jeg gjorde noen ganger før jeg begynte med grøt, var å ha litt maisgrøtpulver i mm på flaske så hun skulle venne seg til litt tykkere konsistens og litt annen smak. Det fungerte veldig bra!

Skrevet

takk. det var egentlig det jeg tenkte, og sa til venninna mi og, måtte bare ha en slags bekreftelse;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...