Gå til innhold

ang sykemelding.....

Bimsevimsen-på overtid :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at dagene på jobb begynner å bli tyngre. Jeg jobber i en liten klesbutikk, og ofte står jeg mye alene. Dvs at jeg noen dager bare får tatt 10 min lunsjpause på stolen på kontoret....mens jeg hører om det kommer kunder i døren, da må jeg slippe det jeg har i hendene å komme meg ut i butikken igjen. Jeg står/går omtrent 7 timer hver dag, jobber fem dager i uker og annenhver lørdag(da 5 el 6 timer). Kjenner at føttene mine ikke er helt fornøyde...de eser ikke opp, men blir litt gåen i dem. Kan ikke slenge beina opp i høyden nåe jeg føler for det...Dessuten får jeg kynnere når dagene er veldig travle, og jeg bøyer meg mye opp og ned. Som når jeg skal finne varer i de nederste hyllene og ta opp poser fra kartongen som står på gulvet.

Kjenner at kroppen ikke orker så hektiske dager hver dag, men vil ikke være sytete. Jeg er frisk og rask, ellers.

Lurte på om det går ann å be legen om noen % sykemelding i en periode....? Jeg merker at jeg ikke har mye overskudd når jeg kommer hjem fra jobb, og det går ut over datteren min på to år :-(

Har aldri hatt behov for sykemelding, så jeg gruer meg litt til å be legen om å få det. Men så lenge jeg ikke får tilrettelagt dagene mine bedre på jobb, så blir jeg helt gåen av slitne føtter og kynnere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Synes det høres ut som en fornuftig ide.

Dersom du ikke tar en gradert sykmelding nå er sannsynligheten for at du vil bli 100% sykmeldt tidliger....

Skrevet

er forresten bare 24+ 1 i dag.....så jeg synes liksom det er litt tidlig...

Skrevet

Åh! Hadde det akkurat som deg! Jobber og står 8 timer om dagen, på et betong gulv, som slakter bærer man endel også.....men trudde dette skulle bli en easy match. 1 mnd før påske knakk ryggen sammen og formen sank ned til et 0 nivå. Tvingte meg tilbake på jobb (100%) så fort jeg ble litt bedre, men i påskeuka fikk jeg meg en smell til. Nå endelig har jeg skjønt hintet, og tok ut 50% sykemelding fra i dag av. Snakket og med sjefen min og vi lagde en liten tilretteleggelsesplan. Jeg jobber skift, så nå begynner jeg sent når vi jobber dag (kl12 isteden for 8) og slutter 16, og når vi jobber kveld begynner jeg til vanlig tid, kl 16, og jobber bare til 20.00. I tilretteleggingen skreiv jeg og at jeg ønsket at de var flexible. Om jeg ble dårlig eller kjente kroppen svikte, kunne jeg si i fra og gå hjem. Kjente allerede i dag at den tryggheten i denne ordningen, gjorde dagen lettere.

Anbefaler deg til å snakke med sjefen din og legen din. Du må ikke slite ut kroppen din nå som du skal ha energi til både deg og babyen.

Lykke til!! :)

Ps. Jeg er bare i uke 22+5, men ingen svangerskap er like sa min kloke lege :)

Skrevet

Jeg er bare 12 uker på vei, men har vært sykmeldt i 6 uker allerede! Fikk kvalme veldig tidlig og har nå hatt hyperemesis en goood stund. Må man sykemelde seg så MÅ man bare det, jeg skulle helst ha vært på jobb jeg også, men det går bare ikke..

Det viktigste er faktisk å ta vare på seg selv og barnet som vokser i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...