Gå til innhold

stripping


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det sant at det kan fremskynde modningsprosessen ved at jm stripper deg ? alså kjenner vaginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge jordmora mi:

Det kan sette i gang fødselen hvis kroppen er klar for det. Altså hvis livmortappen er moden og komt fram. Men då er fødselen allerede like rundt hjørnet, så antageligvis vil d berre framskynde fødselen et par dager.

 

Sist blei eg strippa 14 dager på overtid. Då var eg helt moden og fødselen begynte samme dag.

Eg spurde om jordmora mi kunne undersøke og evt strippe meg på tirsdag, då var eg ei veke på overtid. Livmortappen var mjuk og moden, men d var ingen åpning, så ho kom ikkje inn med ein finger, så ho fekk ikkje gjort nåke.

 

Dette er mi erfaring :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt eg har skjønt, e stripping at jm kjenne vaginalt om der finnes litt åpning. Hvis det gjør det, og da at du begynner å bli moden, så kan hu "dytta" litt på det som ligge på ein måde mellom utgangen og håvet på ungen. Men eg har og skjønt at håvet må ver skikkelig festa for at hu ikkje ska komma borti "vannsekken" og ta vannet.

 

Eg va på sykehuset på tirssdag og hadde litt merr enn ein cm åpning og begynt å bli moden. I dag va eg hos jm, og hu strippa meg litt sånn at eg nå har litt merr enn to cm åpning.

 

Så d e det bare å satse på at dette har satt i gang någe som kan bli te ein fødsel =) Har termin om to dager =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sykehuset og ble strippet på mandag. De sa ingenting om at en ikke kan strippes selv om hodet ikke har festet seg... Min baby har i allefall ikke festet hodet, og det gjør den nok ikke før i fødselen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...