Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 er det noen som har tips på billig bæresele som er bra???
maria isabell Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 skal selge baby bjørn selen min,nesten ikke brukt (hypermessig svangerskap,stooor unge og misstet mangen kilo også musklene,klarte ikke bære ungen over lenger tid derfor lite brukt) den er svart og rød...
Gjest Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 IKKE kjøp babybjrn, gå på Ebay pg kjøp deg en MeiTai, Baco eller Ergo i stedet.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Signerer tillab. Babybjørn er en sypisk førstegangsgravid-og-har-ikke-peiling-greie (og jeg mener ikke å fornærme, har gjort det samme selv...). Hvis du vil ha ny sele er det jo penger spart å kjøpe direkte fra USA, feks jeg har mei-tai fra www.babyhawk.com. Vil du kjøpe brukt kan du registrere deg gratis på forumet www.tettinntil.no og få tilgang til kjøp/salg sidene der. Masse fint og "proffe" damer som kan saare på nybegynnerspørsmål om hva som kunne passe for deg.
snart mor til 3 Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 unnskyld meg altså..men typist "førstegangsgravid-og-har-ikke-peiling-greie"? er andregangsgravid jeg..jeg vet hva jeg går til..jeg vet hva jeg vil..jeg vet hva alternativene er... og jeg velger babybjørn...
Gjest Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 *Sommerfugl* Ja dersom du vet alternativene så er det fint det. Vet du også om skadevirkningene, anbefalingene og korrekt bruk av BabyBjørn? De færreste leser bruksanvisningen som følger med som forteller hvor lenge den anbefales å bruke av gangen de første levemånedene, men ikke hva skadevirkningene av å bruke den for mye er. Jeg er av den mening at Babybjørn burde komme med bedre og tydligere advarsler, for det er vel neppe noen som ønsker å potensiellt skade sitt eget barns hofter og rygg ved bruk av noe som egentlig skal være en hyggelig, komfortabel og god løsning for både mor/far og barn. I tillegg så ser jeg ingen grunn til å ikke fortelle de som ikke vet at Babybjørn er en meget ukomfortabel bæreanretning, også for forelderen når barnet blir tyngre. Derfor anbefaler de som er kjent med dette at man ser seg om etter andre alternativer slik at de ikke går i samme "fella" som det vi selv føler vi har gjort.
Annike Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 her inne er det så merkelig, her kan alle henge ut det de vil og slå alle under en kam. Jeg er stor fan av babybjørn, er andregangsmamma og mener selv jeg har peiling på hva jeg og barnet mitt har det best med... I følge fysioterapeuter er babybjørn og bæresjal likestilt, begge de to skal kun brukes i små perioder av gangen, og det anbefales ikke å velge bort vogn pga bæreseler/sjal... Alle må jo finne ut hva de mener er best, og vi må alle tro at alle her inne leser bruksanvisninger og følger skjønn og sunn fornuft.... Lurer på hvordan dere fordømmende her inne oppdrar deres barn...er en skremmende tone som brukes overfor hverandre i hvert fall....
snart mor til 3 Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 jeg vet nøyaktig hvordan babybjørn skal brukes og ikke...og nei,jeg har ikke lest noen bruksanvisning...man må kunne tenke litt selv... og selv syntes jeg at babybjørn er en veldig komfortabel bæresele og har absolutt null problem med å anbefale den til andre.. men nå har jeg også da den mening om at når ungen skal ikke bæres 24 timer i døgnet fram til h*n er 10 år da.. men for dem som ønsker det så be my guest.. selv har vi babybjørn for bruk når ungen er liten. du må jo bare ha så mange meninger som du bare vil..det er ingen her inne som prøver å nekte deg det...men det er ingen som trenger å snakke nedlatende ovenfor andre som har andre formeninger... Eneste jeg anser som å være en potensiell felle for småbarnsforeldre er om man ikke klarer å tenke en eneste tanke selv og kun følger press fra hva andre mener. å be om tips og råd er en ting,men ingen skal føle seg presset til å velge det ene eller det andre..man må kunne tenke litt fornuft selv og....
Gjest Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Jeg antar at du ikke henviser til meg ang å være nedlatende? Jeg skrev det i hermetegn og plasserte meg i samme slengen i samme gruppen. HI spurte jo etter en Babybjørn eller annen god sele og jeg kom da med mine, personlige anbefalinger. Det er så utrolig mange som tror at BB er den eneste selen, og derav mange 1. gangs, og de blir ofte skuffet. Kjekk ved bæring opp i 20 minutter, men straks barnet blir litt større blir det ofte vondt i rygg/skuldre. Har mange venninner som også har måtte legge BB på hylla tidlig av de grunnene. Hvor ofte ser man ikke "babybjørn bæresele selges lite brukt" på finn? Min ønsket bruk har vert å kunne bruke sele opp til barnet kan/vil gå. Ikke for å bytte ut vogna, ikke i det heletatt. Men levering i bhg, en tur på nærbutikken, hvis jeg skal ta mye buss og skal et sted der barnet kan ligge å sove (hos venner feks, to busser med vogn en vei kan fort ta mye tid, da en ikke kommer med siden det allerede er barnevogn ombord osv). Det er så og si umulig med en BB etter at barnet har rundet en 4 mnd. Hvorfor kan jeg ikke da få lov til å anbefale en annen sele som har bredere bruk enn BB?
Gjest Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Og dersom det er meg du mener er nedlatende er det slett ikke hensikten. Men fysioterapeuter er rimelig enige om at det å henge etter skrittet ikke er bra for noen over tid, det belaster feil. Skal jo sies at BB Air og Aktiv er bedre seler for bæreren men fremdeles like lite bra for barnet. At BB skal brukes i gitte tidsperioder er også viktig, og dette fremkommer av bruksanvisningen. For det KAN VÆRE (ikke ER, men KAN VÆRE) skadelig å bli båret på den måten man bærer i BB over lengre tid enn hva som er anbefalt. (og ja, dersom du ønsker det kan jeg selvfølgelig fremlegge dokumentasjon, bare å si fra) Jeg mener det er viktig å fortelle at det finnes alternativer hvor barnet faktisk sitter ergonomisk riktig, som i en Mei Tai, en Beco eller en Ergo sele, men man velger selv. Og før man tar et valg mener jeg man bør forsøke å skaffe seg det beste mulige utgangspunkt. Jeg har selv hatt BB, og visste ikke om hverken anbefalinger eller fikk med noen bruksanvisning. Jeg fikk også innmari vondt i rygg og skuldre selv, noe som jeg ikke unner noen som skal bære barn, det skal være en glede og hygge å bære barn! Og forøvrig så kan man ikke likestille sjal og BB, barnet sitter ergonomisk korrekt i et sjal, med fordelt belastning og beina enten i froskestilling eller ut til siden, ikke rett ned...
Gjest Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 oj, her ble det diskusjoner gitt. Jeg er forresten andregangs fødende;) Har hatt babybjørn før, men det var fordi den ble lånt til meg. Nå er jeg på utkikk etter en ny bæresele ser det er mange meninger ute å går på hva som er best eller ikke... Jeg synes Mei Tai så spennende ut, men ser ikke for meg mannen med den..hehe;) skal sjekke de andre merkene også. takk for innspill:)
Wendela Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 Jeg skal sy meg en mei tai. Dersom du lurer på ulike bæreanretninger, så kan kanskje siden tettintil.no være interessant. Det handler kun om bæretøy av ulike slag, hvor kjøpe, hvilke som er på markedet, og eventuelt hvordan noen av dem kan lages selv.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 er det noe grunn for at man vil ha mønster på begge sidene på en mei tai???
Gjest Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Jeg liker ikke mønster på begge sider, ålreit med muligheten til å ha en ensfarget side... Her i huset har mannen kjøpt seg egen spesialsydd MT, med dødningehoder og flammer, han synes selv det er superbarskt (hvorvidt jeg er enig er en annen sak! hehe)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #16 Skrevet 15. april 2008 hehe;) jeg bestilte meg en MT jeg;) etter masse anbefalinger av dere her inne. Har både lest gml innlegg og nye innlegg om MT. Jeg bestemte meg for mønster på den ene siden, siden jeg tenkte hvis mannen ville bruke den, så kunne han ha den helt sort. Så nå er det bare å vente på vidunderet i magen, så er alt i boks;) takk for hjelp:)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 Jeg "krangler" når som helt for deg. Håper du blir Fornøyd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå