Trønderpia Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Noen som vet hvor man kan få dette, og evt. hva det koster?
inns Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 medicus har ul og de fleste gyn har det. ring å spør om pris
Trønderpia Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 Finnes det ikke flere private??
Gjest Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Si i fra om dere finner noen som er billige =P
Mamma til lille M&L Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Medicus koster 750:) vet at det også er en privatklinikk som ligger langs innherredsveien som tar UL, men husker ikke navnet, og aner ikke prisen heh..
Novemberbolle Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Aleris tar mellom 700-1000 kroner. Pratet med dem idag, da jeg også er ute etter UL. Hun damen hørtes ikke særlig hyggelig ut, så fikk ikke så veldig lyst til å velge de. Sa at jeg var i uke elleve, og det mente hun var akkurat på grensen til å gjennomføre UL. Spurte derfor om de tok både utvendig og innvendig, og det gjorde de. Merkelig dame...
trinebeate Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Jeg ville ikke valgt medicus. Jeg var der og ble IKKE godt mottatt. Alt var over på få minutter, Utstyret hun brukte var mye ¨dårligere enn på sykehuset og jeg skjønte veldig lite av bildene og jeg har vært på maaange ul og har etterhvert blitt bra på å tyde ul-bilder. Hun sa også at jeg fikk jente, men der tok hun feil. Hun greide til og med ikke å fastslå termin med sikkerhet.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Jeg tok en ringerunde i dag og sjekket de fleste private gyn. i Trondheim som kom opp på et enkelt søk. Medicus tar ultralyd fra uke 7 og koster 750 kroner. De andre klinikkene jeg sjekket tok ikke ultralyd så tidlig, 750 var også laveste pris som jeg fant på de 3 klinikkene som jeg sjekket. Elvehavn medisinske senter at ul fra uke 11-12, de koster også 750 kroner. Ved tidlig ultralyd får en bare vite hvor lang tid man er på vei, og de ser etter hjertelyd. De har ikke lov å gi opplysninger som kan identifisere kjønn eller misdannelser.
hallais Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Jeg bestillte time på Aleris. Hun jeg prata med der var meget reservert helt til jeg sa at jeg ikke brydde meg om kjønn, bare ville se at alt var ok. Tror de er litt redde for at noen vil sjekke kjønn tidlig, for så å ta abort om det ikke er det de ønsker seg, syk tanke, men virket sånn... Iallefall når jeg sa at jeg bare ville se om det var liv ble hun plutselig veldig hyggelig. Fikk time uka etter, kostet ca 900 kroner, og møtte en svært hyggelig lege. Han sjekket at alt så bra ut, at nakkefolden var grei(var der i uke 11), anslo termin, som stemte med den jeg fikk på ordinær ultralyd, og som en ekstraservice sjekket han eggstokkene mine for cyster! Han var veldig trivelig og sa at jeg bare måtte komme tilbake senere f. eks. hvis de ikke kunne se kjønn på ordinær ultralyd. Så jeg var meget fornøyd med Aleris!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå