Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 vi har en avtale, på annenhver helg + en dag i uken. Den er riktignok ikke tredd i kraft enda, da... jeg har dem 100 % med han på besøk. men når vi begge får plass å bo, er det liksom meningen at vi skal gå inn i den avtalen. det har bare tatt litt tid. MEN - nå blir denne bf bestemt seg for å reise og bli borte år av gangen. kanskje 1, kanskje 2. Hva mener dere da om avtalen som blir brutt? Hva kan han kreve når han kommer tilbake? stiller vel ikke sterkt - når han stakk fra ansvaret fra børjan av....?? Ungene er under 4 år...
To tette + snart ei med flette Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Tja, si det.... Her er samværsavtalen blitt brutt flere ganger, men det ser ikke familivernkontoret ut til å bry seg så mye om. Men skjønner ikke helt hvor du vil hen, mener du at siden bf nå vil reise så skal han ikke få se barna sine når han vender nesa hjem igjen?? Husk at det er ikke bare bf du "straffer" da, du frarøver også ungene pappaen sin!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 om far reiser av gårde fra barna i 1 eller 2 år så velger han bort barna sine. men det betyr lite om han kommer tilbake etter 2 år og sier at "nå skal jeg stille opp" det kommer nye lovforslag på dette titt og ofte, men det er nesten umulig og nekte noen samvær med biologiske barn. du som mor må finne deg i mye. prøv og ikke bli bitter og brøv og gjør det beste ut av det.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Nei jeg er nok ikke der at jeg vil nekte ham samvær, men jeg kan se at det ikke er bare til å komme hjem og plutselig ha dem igjen... Det må jo enslags tilvenning til... Ungene har vært borte fra ham i bortimot 2 år. BF kjenner ikke til hvordan rutiner osv er den dagen han skulle vende hjemover... Vi vil vel ha etablert en setting for hvordan dagene våres er, og han kan jo ikke komme å bryte opp i disse faste rutinene vi har lagd.. (ble rotete???) jeg har vel sånn egentlig hatt mesteparten av hovedansvaret også opp til nå... ....føler bare han rømmer...... fra problemene. slippe å ha dem -alene - når de er så små..... ...... at de er så små enda og at han ikke takler å ha dem alene... men "kanskje om to år - da er de blitt så store at de klarer seg selv????" HI
To tette + snart ei med flette Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Hehehe, det er mannfolk det vet du Nei, han kan ikke forvente at han en dag bare kan ta de med seg, det må jo litt tilvenning til etter så lang tid!!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 ....føler bare han rømmer...... fra problemene. slippe å ha dem -alene - når de er så små..... ...... at de er så små enda og at han ikke takler å ha dem alene... men "kanskje om to år - da er de blitt så store at de klarer seg selv????" Dette høres ut som tankegangen på BF her.... Men han har ikke reist eller skal reise bort for ett år eller to ( ikke som jeg vet iallefall ), men han skal ha barna egentlig hver 3 uke, men ender som regel med 1.5 - 2 mnd mellom hver gang han henter barna. Er nå så lei av dette at jeg har bestillt ny time for mekling på samværet ( begge barna mine er også under 4 år ) Og når han har barna så bor han hos foreldrene sine, så han er aldri alene med de ( tror det er like greit, siden det er vanskelig for han å ta med begge barna noe sted..... ) Jeg fant ut at jeg ville ha en ny mekling nå for å se om han kan greie å holde avtalen, når han sser at jeg mener alvor av ting, men hvis han bryter avtalen, så går jeg for rettsak... Ikke sunt for barna at det skal gå så lenge mellom hver gang de ser faren, når han egentlig har annledning til å ha de. Er dritt lei av å unnskylde han ovenfor barna som gjerne vil til "pappa"
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 selvsakt skal det en tilvening til når han kommer hjem. men det må dere finne ut av om 2 år, når det sjer. det er ikke lett og planlegge barnas behov 2 år fram i tid. det er ingen som kommer til og være enig i at ikke barna skal ha en gradvis tilvenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå