Gå til innhold

Skal dere på sommerferie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har såååå lyst på sommerferie!! Og har lyst på fint vær! Selfølgelig mest lyst til syden da men tror ikke jeg tør det. Det med mat og varme.. Og viss det skulle skje noe så er det jo litt skummelt med leger der nede..

Men hvor skal vi reise??

Har termin 3 oktober.. Og vi har ingen barn så vi står ganske fritt da!

Hvor skal dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min ønsker seg tyrkia, men jeg tror ikke jeg tør :P

Det blir sikkert altfor varmt.

Så nå tenker jeg mer på å finne på noe i europa da, jeg har jo to små så det er jo en del å finne på, dyreparker, legoland, mumidalen etc.

Hvis du tar forhåndsregler ang maten så tror jeg ikke du vil bli smitta av noe. Jeg har aldri blitt dårlig i magen, har vært i Tunisia, Tyrkia, Hellas og Marokko. Kanskje jeg ville satset på et typisk turist sted om jeg skulle til syden, der er det vel lettere å få lege hjelp og det er mer tilpasset oss fra norden :) Hellas eller Spania kanskje.

Ville uansett holdt meg en del uanna sola, ikke ligget å stekt meg i den liksom :P Men bada og kost meg under en parasoll.

Skrevet

Ja! Har jobba heile somrane heile mitt yrkesaktive liv (er 31 no, har hatt sommarjobb mm sidan eg var 18), så i år har eg tenkt å bevilga meg fri OG tur.

Den foreløpige planen er som følger:

3 veker til vestkysten av USA på biltur fom. eg er ca 26 veker på veg.

1 veke til Nederland for å besøka venner når eg er 30-31 veker.

Håpar og trur det går bra. Har ikkje hatt nokon plager så langt, satsar på eg held tida ut. USA kan bli lang flytur, men får ta forholdsreglar med støttestrømper og mykje væske og spaserturar i midtgangen innimellom, så trur eg det ordnar seg. Det kan vera varmt der, men bakteriekulturen er den same som her. Har budd der i fleire omgangar tidlegare, så Sambo og eg har lyst på ein siste "mimretur" før det kjem småfolk.

Nederland er heller ikkje noko problem mtp bakteriar el.

Elles blir det Roma-tur (langhelg) i mai, men då er eg bare 20-21 veker på veg.

Skrevet

terminen er 13 september, men må holde meg ganske klar siste 10 ukene pga komplikasjoner og tidlig fødsel sist.... tror jeg satser på sol her jeg, og ligger under pæretreet i hagen og veeeeenter:)

skal på litt ferie nå i mai i stedet. kjøretur nordover et sted:)

Skrevet

Blir vel en tur på hytta tenker jeg.. Fryktelig dårlig timing å ha termin MIDT i fellesferien altså ;-)

Har heldigvis en hytte som ligger fint til bare en time å kjøre fra her jeg bor, så med grillmat og sol får jeg nok feriefølelse allikevel :-)

Skrevet

jeg skal til italia fra uke 33-35. så er hjemme i norge igjen 5 uker før termin. det blir gøy. gleder meg veldig:) skal med pappa og søsknene mine på hans side + kjæreste til søster og min + broren til mamma, kona hans og sønnene. det blir gøy, gleder meg utrolig!:):)

Skrevet

Jeg har ikke termin før i oktober, så jeg skal på den sommerferien vi hadde bestilt før jeg ble gravid - Ungarn og Kroatia. Det blir nok varmt, men så lenge jeg tar en siesta midt på dagen når det er på det varmeste, skal nok det gå kjempefint. Gleder meg sååååå mye!!!

Skrevet

jeg har forresten termin 18. august og skal være i italia de 2 første ukene i juli.

Skrevet

Vi hadde tenkt å reise til Roma, men vi dropper det nå som jeg er gravid. Mulig jeg er i super form til sommeren (er 7 mnd når jeg skal ha ferie), men vi har sommerhus på en liten øy på sørlandet så da camper vi der :)

Skrevet

Bilferie i Europa inkl. en uke i Kroatia :-) Gleder med kjempemasse, håper bare ikke terminene blir flyttet så mye nærmere sommeren for da sliter vi med å dra.. Foreløpig termin 29 sept. MEN en sterk følelse av at den kommer til å bli flyttet til tidligere i måneden og da må vi tenke oss om ift ferien som skal være to siste ukene av juli.. Tar ingen sjanser..

Skrevet

Vi skal låne hytta til tanta og onkelen min på Sørlandet noen dager, og så skal vi i bryllup i Stavanger etterpå. Dette er i midten av juli, og jeg har termin 3.august, så håper det går bra. Er da 36-37 uker på vei. Gruer meg mest til 10 timer i bil, men legen mente det skal gå greit, bare vi tar pauser og spiser mye is, som hun sa :-) Hun ramset også opp alle fødestuene vi kunne dra innom på veien, og mente det ikke var noe problem å føde på noen av dem ;-) Mulig jeg tar med meg noen telefonnumre for sikkerhets skyld, og så drar vi jo ikke om formen min ikke er bra.

Skrevet

pappa er anestesioverlege og barnelege og er med på turen. han tar seg av de babyene som er født kjempetidlig og har hjertefeil osv. vet han ikke har noe utstyr med seg, men er jo litt betryggende da, å ha en lege med seg når vi drar såpass sent i svangerskapet til et fremmed land. om ikke han hadde vært med, så hadde jeg ikke turt å dra:P en grunn til at jeg ikke drar alene med bare samboeren min hehe *litt pysete, men men*

Skrevet

lin76

heldiggriser som skal kjøre på vestkysten av USA!

har bodd utenfor San F, og var tilbake der i fjor....greit å ta sånne lange turer før småttisene kommer, ja! :)

Skrevet

skal til vestlandet på hytta i uke 31-33,bare nyte lange,late dager med familien:)

Skrevet

Her i Stavanger har vi knallfint vær nuh=)

Vi har ingen barn, så vi står ganske fritt, men har ikke planlagt noen ferie ennå...blir kanskje Rudskogen i år da, men blir ingen telting...er nok ganske stor og ikke klar for å ligge på et lite ynkelig liggeunderlag da nei. Hytte?? yeah B)

HAr snakket om Sverige eller Danmark, og self. sommerhuset i Arendal=)

Må nok nordover til sambos familie også en tur..Men spørs jo hva vi skal få tid til også!

Blir uansett INGEN sydentur her i gården i år. fikk nok i påsken der....gud bedre så dårlig jeg tåler den varmen nå....er ikke vits å legge seg i solarium engang..blir jo heilt matt..:P

Skrevet

Vi skal nok noen dager å sulle hjemme i deilig sørlandsvær (så klart det blir sol), en uke på hytta i Lillesand, en uke på Hovden og blir nok med svigerfar som spanderer en uke i Danmark på oss alle ;) En deilig, rolig ferie der vi får samlet energi.

Et tips til dere som skal enda lenger sørover: en dal leger anbefaler at gravide tester seg for toksoplasmose før og etter ferier syd for alpene.

Blir deilig med ferie. Bare et par måneder til nå;)

Skrevet

Vi skal 2,5 uker til Sardinia i mai ;) gleder meg sånn!! Det er ikke så ille varmt der i mai, og så kommer vi nok til å lage en del mat selv siden vi leier hus. Skulle egentlig til USA i juni, men har droppet det pga lang flytur. Har termin ca 5.okt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...