¤¤angelina¤¤ Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Hvis jeg ikke husker helt feil, så har man ikke bruk for den 1. bilstolen så veldig lenge? Kommer vel an på stolen det, ja... Jeg har tenkt å kjøpe brio bilstol som passer til brio sing, noen som vet hva den stolen heter? Kanskje bare brio bilstol (som passer til flere vogner)?
Ella78 m/ A&M Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Det er vel delte meninger om brukt bilstol. Det jeg vet er at en bilstol ikke skal brukes i mer enn fem år, pga matrialtretthet er ikke bilstolen sikker lenger enn dette. Jeg har personlig kjøpt den første bilstolen brukt, fra en jeg stoler på. Stoler dermed på at stolen ikke har vært med i noen ulykker, da hadde jeg hørt om det tidligere... Denne første stolen blir jo ikke brukt så lenge. Kommer vel til å kjøpe ny bilstol når vi trenger neste størrelse...
¤¤angelina¤¤ Skrevet 14. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2008 Ok, har en bilstol som er over 5 år, som jeg hadde til 1. mann. Arvet den av søstra mi, men da er det vel på tide å kjøpe en ny Tusen takk for svar!
ny_mor Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Hei Du bør ikke bruke en brukt bilbarnestol lenger enn 5-6 år. Ellers er det en rekke barnestoler som passer på flere vognunderstell, både Maxi Cosi og BeSafe iZi Sleep (som jeg skal kjøpe)
¤¤angelina¤¤ Skrevet 15. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2008 Har bestemt meg for å kjøpe ny stol, har absolutt råd til det, og sikkerheten er viktigst. Har funnet ut at det ikke er noen bilstol som passer til brio sing, så tror jeg går for maxi cosi cabriofix. Takk for hjelpen!
junijente fikk julijente Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Trygg trafikk mener at bilstolen ikke bør være eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi den skal kunne brukes noen år til før den blir for gammel. Det er vel heller ikke anbefalt å kjøpe brukt, fordi man ikke vet om den har vært med i en kollisjon eller ikke. Selv skal vi låne bilstol av kusina mi. Da vet jeg hvor den kommer fra, og at den har blitt tatt vare på, så det føler jeg er helt greit. Ville vært mer skeptisk til å kjøpe fra fremmede.
August jente Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 hei.. det med 5 år gjelder mest de setene man bruker etter de første. sjelden du bruker det særlig mere enn toppen 1 år... så brukt stol er greit.. men det er mest butikker som ikke får selge mere enn samme stol i 1 år. pga godkjenningsnr for salg. men det gjelder ikke for bruk... kjøp heller nytt sete etter det du har først det bruker du mye lengre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå