Gå til innhold

snart 7 mnd,klyper og slår andre babyer:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten vår på snart 7 mnd kan rett å slett ikke få leke med andre babyer:-(

Han bare klyper dem og slår!! Er dette normalt, å hva gjorde dere som hadde slike barn med det?

Han ligger liksom bare på ryggen å stirrer på dem mens han for eks klorer og klyper dem hardt i ansiktet... :-P

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

dette gjør jenta vår på 7 mnd også (spesielt med meg). Jeg tror ikke de gjør det for å være slem, tror heller de har oppdaget hendene sine og funnet ut at de kan klype/slå/klore.

Jeg tar bort hånda hennes og sier nei med rolig men streng stemme. tror faktisk hun skjønner det, for da gjør hun det ikke på en stund...

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Syns liksom det er så vanskelig, har bare tatt han bort hittil, siden jeg har vært usikker på hvordan jeg skal reagere siden han er så liten.. Tror heller ikke han gjør det for å være slem, er ikke det. Men syns bare det er litt trist...så føler jeg foreldrene til disse barna syns han er slem.. Sikkert bare jeg som er overfølsom, men føles litt sånn alikevell..!

Skrevet

På barselgruppa mi er de sånn alle sammen:-) De slår hverandre i fjeset og holder og klyper i det de får tak i. Vi lar dem holde på så lenge de ikke blir veldig voldsomme eller hvis noen får vondt. Tror det er en lur måte å la dem finne ut av hva man kan og ikke kan gjøre. Hvis det er barn du ikke kjenner, så kan du spørre foreldrene om det er greit at han "tar" på dem.

Skrevet

Slik er vår gutt og!! Begynte med det i den alderen, men vi får og gjennomgå. Selv går jeg rundt med verandaleppe, etter han ga meg en springskalle...Når man tror han skal være god og musse oss, får vi oss en ørefik så det synger ellers prøver ha å bite. Skjønner ingeting, søstra hans var ikke sånn, og vi sier nei og auau, men det nytter ikke. Håper han vokser det av seg...en gang...

Skrevet

det gjør jenta mi på 6 mnd med meg også, lugger og kløner meg mens hun stoooor gliser. tar det ikke så alvorlig da, de skjønner jo ikke at det er galt:)

Skrevet

Hehehe Heks, kjenner meg såå igjen i det du skriver.. Barnefar sitter ved siden av her å sa at det måtte være ett guttesyndrom.

Skrevet

det gjør jenten vår på 7 1/2mnd også, lugger oss, klyper i munne å når hun er med fetteren sin på gulvet som bare er 4mnd så begynner hun å klatre oppå han, slår han i hode å klyper i fjeset å beina. hun slår jo ikke hart men prøve rå si nei så hun lerer seg at det skal hun ikke gjøre. det samme gjør jeg når hun lugger eller klyper i munnen. men hun mener jo ikke noe med det så når jeg ikke får vondt latt jeg hun klupe i munnen for un koser på en måte med meg når hun gjør det.

Skrevet

Ja typisk gutt, voldelig som sine fedre kanskje??!! Hehe...

Lillegutt ser ut som en engel, lyst, krøllete hår og store blå øyne, så man blir satt ut når han begynner å tukte oss:)

Nei vi får ta tia til hjelp, å håpe at vi unngår de verste skadene på andre og oss selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...