Gå til innhold

snart 7 mnd,klyper og slår andre babyer:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten vår på snart 7 mnd kan rett å slett ikke få leke med andre babyer:-(

Han bare klyper dem og slår!! Er dette normalt, å hva gjorde dere som hadde slike barn med det?

Han ligger liksom bare på ryggen å stirrer på dem mens han for eks klorer og klyper dem hardt i ansiktet... :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig. Husker en på vår barselgruppe tok runden og klorte opp de andre barna. Verst for moren tror jeg, hun var rimelig flau:/ Er jo ikke så mye å gjøre ennå da, enn å ta bort hånden og si at det gjør vondt for den og den, det gjør vi ikke. Min har slått litt, så jeg har passet godt på han når vi har vært sammen med andre. Tar hånden og sier, nei ikke slå men stryke på babyen:) De slutter med det etter en stund:)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Uff, ja det er nok meg det er værst for...Syns også det er litt flaut, pluss at jeg føler mødrene syns han er "slem"..Noe han ikke er, for han mener jo sikkert ikke å være slem.. Skjønner jo ikke at det gjør vondt for de andre barna. Han gjør jo akkurat det samme med meg, å jeg tåler jo litt mer enn en baby.. Vi får prøve å si litt mer ifra på en rolig måte, å kanskje trene litt mer med han så han får vært mer med andre babyer!

Skrevet

Det er VANLIG! Husk at små babyer er veldig opptatt av ansiktene til hverandre og vil gjerne kjenne på hverandre. De har ikke helt kontroll over bevegelsene sine. Det du kan gjøre er å passe på å stoppe handa når du ser det er i ferd med å skje. Du har en flott liten baby som er interessert i andre og som så gjerne vil kjenne litt på dem. Han vet jo ikke at det blir vondt for dem når han peiver med armen sin :) En annen ting er at små babyer ikke leker MED hverandre men mer ved siden av hverandre så det kan man ikke forvente, men skjønner hva du mener når det er sagt.

Har en aktiv gutt selv som gjerne vil kjenne på de andre babyene. Jeg setter meg ned ved siden av han og holder han foran de andre babyene slik at han får se på dem. Tar også tak i handa hans og hjelper han å stryke over det andre barnet når han vil kjenne på han/henne. Setter ord på det og sier ord som "stryke" eller "kose" osv.

Skrevet

Min gjør også det og han er snart 11 mnd... jeg er så redd for at han skal skade andre barn -jeg passer på konstant og er redd for å få en illsint mor på nakken.

Gjør forresten det samme som deg spireliten =)

Skrevet

Min gutt på snart 11 månder bruker å klappe på andre babyer, er hans måte å være god med og stryke andre babyer. Er ganske så forsiktig. Men meg derimot kan han klipe skikkelig om han får tak. Når jeg sier til ham at det får han ikke lovt til, så blir han liksom sint å kliper enda hardere...ojoj sier jeg bare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...