Gå til innhold

dere som har bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye utgifter har dere på bilen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 2500 i måneden, med benisn, årsavgift, forsikring osv.

men det kommer fryktlig an på hvordan bil du har og hvor mye du bruker den.

i tillegg kommer det reprasjoner.

Skrevet

har nok omtrent det samme.........., men nå har jeg hatt en stor reprasjon etter et møte med en lyktestolpe for en tid tilbake.... bil er alt for dyrt.

Skrevet

Altfor mykje. :)

3000 i mnd på lånet fram til des. 2009.

Ca 300 i bensin per mnd.

Årlig service som ligg på ca 4000.

Årsavgifta som er ca 2600.

Forsikring som er 3200.

El. er det jo litt ekstra i ny og ne, som nye dekk o.l

Skrevet

mortilgunnar...hvor mye bruker du bilen da? Og hvor stort lån har du? Om du vil svare på det.... Jeg lurer litt, siden jeg skal kjøpe meg bil til høsten.

Skrevet

Skreiv litt feil. Ca 300 per veke i bensin skulle eg skrive :)

Skrevet

jeg har ikke lån, kjøpte den kontant.

bruker den frem og tilbake til skolen 4 dager i uka. ca 20 min vær vei. og 1 dag til alle tre skolene, da kjører jeg vel kansje 2 timer tilsammen i løpet av dagen. pluss litt småkjøring hit og dit

Skrevet

ser ut til at min far vil sponse meg med lappen og bil neste år, så bilen vil i så fall være uten gjeld. Er bare så redd for at jeg ikke skal ha råd til å holde på bilen, men burde jo gå greit? Studerer nå, men skal jo ut i jobb neste sommer.

Skrevet

om du har råd til og holde på bilen er jo helt umulig og si uten og vite noe om intekt og forbruk,

men om faren din kjøper bil til deg og han kjøper en dyr en så er den dyrere og ha også

Skrevet

Ok:-) Kan jeg spørre deg hvor mye du betalte for den? Lurer på hvor mye jeg må ut med for å få en grei bil, som bare skal brukes litt til og fra butikken, og noen småurer til venner.

Skrevet

jeg betalte 19.500 for min. det er en bra bil til den prisen. i følge ligningen er den verd 35 500.

ville ikke kjøpt bil for mindre en 20 000. for da blir det bare masse jobb med den. finn.no har masse fine biler. jeg har penogt (om det skrives sån) 96 model. den er veldig fin og penogt er ikke så dyre.

Skrevet

Betaler 2300 i mnd på billånet.

Rundt 600 til bensin i mnd, kjører ikke så mye, og 500 pr mnd i forsikring...

Skrevet

Takk for svar:-) Jeg tenker å bruke ca 30 000 på bil. Skal gå inn på finn og se på en sånn som du har.

Skrevet

2500 på lån pr mnd, ca 6,700 i bensin(kjører mindre hvis jeg har mindre penger en mnd siden jeg ikke er i jobb enda)

800 i forsikring pr mnd+bompenger/brikke, årsavgift-service++++

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Bil til 110 000,- kjøpt kontant

Forsikring: 12000,- i året

Årsavgift: 3600,-

Bensin: hmm, variabelt

Bomringen: klippekort, variabelt ca. 2000,- pr år

Service: Tja... ca. 6000?

Gjest anouschka with Love
Skrevet

2600,- på årsavgifta, hehe. Skrev litt feil... :)

Skrevet

nå kan ikke jeg så veldig mye om bil altså. men hadde med meg en kopis som er bilmekaniker når jeg fant og kjøpte bilen. der er lurt

hva med denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13027684&sid=xz3cbaJTGdk373240&WT.svl=Link

eller denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12817733&sid=xz3cbaJTGdk373240&WT.svl=Link

som sakt. jeg kan ikke noe om bil

Skrevet

Toyota yaris - 70 000,-

forsikring - 8000,-

årsavgift - 2600,-

bensin er jo avhengig av forbruk - yarisen er veeeeeldig fin sånn sett, bruker lite bensin!;)

Skrevet

anbefaler deg å gå på bilauksjon. fikk min til 40 000. listepris på 70 000.

Skrevet

Kjøpte bil i høst til 100.000 kr forrige høst, men refinansierte huslånet så merker ikke stort til nedbetalingen. Kanskje en 500-lapp ekstra i måneden.

Betaler grisemye for forsikring, kanskje 1000 kr i måneden (aldri hatt bil før, ikke opptjent bonus).

Ellers så er det jo bensin (maks 500 kr pr mnd), bompenger (ikke mye), NAF-medlemsskap, bilvask (en 100-lapp pr mnd) og nødvendig vedlikehold/service/reparasjoner. Måtte skifte eksospotte og batteri forrige uke, 6000 kr ut av kontoen. Så bil er dyrt ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...