Gå til innhold

Banne i kirka!

Forandringfryder ♂♂♂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min elskverdige og skjønne gutt på 2,5 deltok i sin fetters barnedåp i går, han så ut som en skikkelig godgutt med blonde lokker og Telemarkbunad. Da han ville ut å gå litt i midtgangen snublet han og utbrøt høyt og tydelig FAEN! Har seriøst aldri følt meg så utrolig dum! Rødmet som en tenåring der jeg sto... :o) Noen med tips til banneavvenning?? Mottas med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå, dt er virkelig marerittet i kirka da....

Iallefall, kjeftet mamma på oss så gjorde vi det mer. Hele tiden. Da var det morsomt.

Når hu ikke brydde seg så var det ikke morsomt.

Men ofte bare si meningen sin om hva man MENER om språkbruken uten å kjefte.

Kommer iallefall jeg til å gjøre.

Skrevet

Min erfaring er at ord ungene sjelden hører, avtar i bruk hos dem selv også.. Så uten å være frekk, vil jeg tipse om at du skåner han fra å høre ord du ikke vil han skal bruke.. Vet veldig godt at du ikke kan styre hva andre sier, men hvilke ord du og en evt. mann i huset bruker, kan vel til en viss grad styres..

I tillegg har vi hatt god effekt av å la store være litt sånn "små-politi".. I forbindelse med raping..Vi har snakket om at det å rape er lov, at lille MÅ rape etter maten og at det hender vi andre må det også, men da kan vi gjøre det så stille som mulig, og si unnskyld etterpå.. -så hvis mannen nå slipper en rap som ikke er så lydløs som planlagt, og store hører det, kommer det gjerne fra rommet "paaaaappa, nå mååå du si unnskyld, vettuuu.."

Så når han først kan noen gloser du ikke setter pris på, kan det jo være at du gjør lurt i å la han vite at ordene ikke er hverdagsord og at dere sammen kan "kjefte litt" på de som ikke passer munnen sin?

Skrevet

huff kjenner til den banningen ja. min gutt på 2.9 år har vert litt sammen me eldre gutter å d er noen sabla regler som kommer ut av munnen hans. blir helt sjokka jeg. Faen er d mildeste bannordet han kan.

jeg prøver å overse han jeg,vise han rommet og prøver å si minst mulig. d hjelper litt.

prøver oxo å lære han at når andre sier d så sier han at d ikke er lov.

Munnbruken til barn har blitt ganske stygg oppgjennom for jeg torde ikke si slike stygge bannord jeg når jeg var ungen..

Lykke til iallefall....

Skrevet

Takk for råd. Det nok pappa som må ta seg selv i nakken... De siste dagene har jeg forsøkt å bytte ut banning med andre ufarlige ord der det hadde vært "naturlig" å banne. Feks da jeg mistet et glass melk i gulvet i sta, utbrøt jeg "søren å" isteden. Hehe... Hakket bedre enn faen iallefall. Kanskje jeg får overført disse nye "banneordene" til han isteden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...