Gå til innhold

hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på 3 månder og i ca 1 månder har hun av og på drevet å tullet seg når hun skulle ete. hun skriker( griner) og slipper taket på puppen heletiden. av og til etter en kamp så plutselig finner hun ut at hun skal spiser.

mange sier at det bare var for det hun ikke ville ha mat. men hvordan kan en jente på 2 og 3 månder ikke vere sulten etter opp til 6-8 timer på dager, det er jo slik det er på natten.

noen råd om hva dette kan vere. noen som kanskje har hatt det slik selv.

ammig skal jo vere koselig, men 70% av tiden er det slitsomt nå rhun holder på slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi får flaske å hun har også vært sånn siste mnd...er tre og en halv mnd nå..noen ganger må vi nesten lure henne med smokken...lure ut smokken og inn med flaska..da spiser hun...men hvorfor vet jeg ikke...

Skrevet

Lillemor var også sånn når hun var ca 3 mnd. Tullet masse med puppen og måtte lure henne med smokken når hun skulle spise. Men gikk ikke 6-8 timer mellom måltidene. Det hørtes jo kjempe mye ut!! Det gikk over heldigvis over etter en stund... Vet ikke hvorfor hun gjor det, men har hørt om flere som også har plagdes med det samme i den alderen.

Skrevet

Amminga har vært litt opp og ned her i huset!

Har vært to grunner til det, låsning i nakken (KISS) og til tider sen utdrivingsrefleks. KISS har vi fått behandlet så han er frisk nå. Det med utdrivinga er litt opp og ned, finnes hormonspray som hjelper, men ned-periodene har ikke vært lange nok til at jeg har skaffet en ny etter den sprayen jeg fikk på barsel.

Skrevet

min jente på 3 mnd er helt lik, virker som hun krangler og blir sint på puppen enkelte ganger, er ganske slitsomt! men ender som regel med at hun plutselig finner ut at hun er jo sulten...

"bra" at det er flere med samme problem, hehe;)

Skrevet

Vi hadde også en sånn vanskelig periode da snuppa var rundt 3 mnd gammel. Skrek og slapp taket og ammingen ble bare styr en stund. Vi fant ikke ut noen grunn, men det gikk heldigvis over. Har sett at det er mange som har det litt sånn en periode når barnet er rundt 3 mnd. Jeg har en teori om at det er fordi det er en litt kronglete tid for babyen hvor den går igjennom en del forandringer. Begynner å bli litt større og få litt rytmer på spising og soving og litt lengre intervaller mellom måltider etc. Kanskje rett og slett litt uroligheter rundt tilpasningen?

Hvis du er usikker på om det kan være noe annet så synes jeg du bør snakke med HS eller lege for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Hun blir skikkelig gretten om ikke melka komme med én gang. Det hender puppen er litt treg med å "slippe" melka, så hun må jobbe litt først.. Hehe.. Hun kaster seg bakover og er DYPT fornærmet over at ikke melka kommer.. Noen ganger blir hun så fortvilet at det tar en stund før jeg får roet henne ned for å prøve igjen. Og da må jeg klemme på puppen så melka kommer skikkelig med én gang hun får tak. Kan være litt stress ja..Men det går jo heldigvis tilslutt, hun roser seg og spiser godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...