etnurktil Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 begynner å bekymre meg litt.sist svangerskap var jeg med tvillinger,og kjente masse liv på denne tiden.jeg kan telle på en hånd de gangene jeg virkelig har kjent noe.Noen som har det likt?
Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 du har vel vært på ultralyd nå og sett plassering av livmor og morkake? dersom morkaken ligger foran demper jo dette mye for sparkene i starten, og hvis livmoren din ligger lagt og dypt ned kan det også ha betydning. tror det er helt normalt altså
etnurktil Skrevet 14. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2008 Ja jeg har vært på flere ultralyd kontroller.morkaka ligger dypt,men ingen sa at det ga "mindre" lyd.skulle bare så gjerne kjent litt.takk for svaret.
Gjest Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 tror likevel det er helt normalt.. spurte legen om dette, og hun sa at det "normale" er å kjenne mellom uke 18-22.. men det er likevel ikke farlig å kjenne noen uker senere.. så lenge du har kjent litt i det hele tatt er alt sikkert helt fint der inne
TrustNoOne (but Me) Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Hos meg kom sparkene/bevegelsene etter uke 22, og det er ifølge jordmor ikke uvanlig. Kommer helt an på plassering av morkaken og barnets aktivitetsnivå. Noen er mer laidback enn andre
Chezka Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Jeg er 21+ 0, gravid med mitt andre barn, og har kjent veldig lite liv. Kjente første bevegelser for noen få uker siden, men da veeeeldig svakt. På ultralyd så vi en aktiv liten gutt, men som lå med ryggen ut og dermed sparket innover. Etterhvert har jeg også kjent romesteringene langt inne. Men så de siste par dagene må han ha snudd seg, for plutselig merker jeg bevegelsene mye bedre, og oftere i løpet av dagen. På formiddagen og kvelden er han spesielt aktiv. Og i mårres kjente jeg for første gang spark på utsiden av magen :-) Min første var mye mer aktiv, og jeg kjente spark flere uker tidligere (hun har forsåvidt vært veldig aktiv hele tiden etter at hun kom ut av magen også...). Jeg har vært bekymret pga nesten ikke kjenne liv, men er nok som flere sier helt normalt alt etter hvordan barnet ligger, morkakens plassering, hvor aktivt barnet er osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå