Gå til innhold

kroppsdeler sovner når jeg sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med at hender/armer, men også nå bein, sovner når jeg sover -i senga om natta, og på sofaen om dagen. Nå i stad sovna beinet som lå øverst (jeg lå på sida), så det er ikke det at det er vekta mi som nødvendigvis forårsaker det her. Andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd å bli nummen i beina uten at jeg f.eks sitter med beina i kryss, eller på annen måte klemmer på blodomløpet.

Når det gjelder hendene kan man få prikking og at fingrene dovner, særlig plagsomt om natta. Dette er karpaltunnel syndrom. Det kommer gjerne av økt væske i kroppen/ødem, og da kan det bli trangt for nervene som går ut til hånda. Det går som regel over etter svangerskapet. Selv har jeg litt tendens til dette, men er ikke mye plaget heldigvis.

Skrevet

Jeg sliter med samme problemet- våkner om natten av at armen/ beina sover. Men hos meg er det den siden jeg ligger på som dovner hen... Legger meg på andre siden og etter en stund våkner jeg av at det dovner til på andre siden og må snu meg igjen- fryktelig irriterende!!

Skrevet

Legen sjekka for det, men fikk ikke noe resultat på de to testene han gjorde hvertfall (bøyde håndledda, og da skulle man få "utslag"). Så tenker jeg at hvis jeg kjenner det andre steder enn bare fingrene, så er det ikke det du sier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...