Gå til innhold

Ta bort barnet hvis det ikke friskt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har hørt at mange sørger for å ta en ultralyd før uke 12 (?) for å sjekke om alt er normalt med barnet, slik at de har mulighet til å velge å ta det bort hvis de ønsker. Er dette vanlig? Er det noen som skal det? Hadde ikke tenkt på dette, men blir litt stresset på tanken at barnet kan bli født med veldig store handicap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så og si umulig og finne feil på fosteret tidligere enn uke 12, så det høres helt usannsynlig ut!

Man kan få senabort til i uke 16 ved feil på fosteret, men de tar ikke slike tester uten at det er grunn for det! (sa legen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom uke 11 og ca 12+6 så kan man eventuelt se avvik som er vanlige ved downs syndrom. Andre handicap kan man ikke se tror jeg.

 

Skal selv på tidlig UL rundt den tiden, går privat da man ikke får det ellers. Heter foster diagnostikk tror jeg... Er vanlig å gjøre slike UL i mange andre land, bare ikke Norge tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed at det er kun downs syndrom dem da evt ser, i uke 11 helst. Om det skulle være slik, ville ikke jeg valgt bort barnet uansett så jeg velger å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha tidlig ultralyd på riksen i uke 11. man kan se om det er feil på skjellettet, ikke bare om det er downs. for hvis det er feil så må jeg desverre ta det bort for det vil ikke være levedyktig. jeg vet dette pga første gang jeg var gravid og babyen døde i fødsel i uke 30, da sa de ville se det på ultralyd neste gang, sånn at man gang ta bort barnet uten å søke om senabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta noen utvidede prøver, men om noe viser seg likevel å være gale vil jeg likevel fullføre svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...