Gå til innhold

Noen som mottar svangerskapspenger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inne en søknad nå, men har ikke fått svar enda.Er det noen som vet når utbetalingsdatoen for svangerskapspengene er? Og hvor lang tid gikk det før du begynte å motta penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 30% svangerskapspenger, men i mitt tilfelle er det gjort sånn at jeg får min fulle lønn fra jobben, og så får de refundert fra NAV.

Så jeg vet ikke hva som er utbetalingsdato...

Når det gjelder behandlingstid, så sendte jeg inn før påske, og det er fortsatt ikke fattet noe vedtak. Men jeg snakket med NAV, og da sa de at det kom til å gå i orden, men at de prioriterte sakene hvor arbeidstaker skal ha utbetaling fra NAV, sånn at det kom til å ta litt tid i mitt tilfelle.

Med andre ord så kommer din til å bli behandlet raskere i hvertfall, men hvor raskt tør jeg ikke si noe om...

Du kan jo bare ringe NAV og spørre da, så får du et sikkert svar...:)

Skrevet

Det er utbetaling mellom 20 og 25. Det kan ta litt tid, spørs hvor mye du maser på de:-) Men du skal egentlig få i løpet av mnd etter du har søkt. Jeg tror jeg måtte ringe de 4 ganger, da var de så lei så dagen etter var pengene på konto

Skrevet

Jeg hadde det i forrige svangerskap og fikk utbetalt fra mnd etter jeg hadde søkt. Som regel har vel nav 4ukers behandlings tid.

Jeg fikk i slutten av mnd, mener det er ca samme utbetalingsdato som sykepengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...