Gå til innhold

Ikke alle tar flaske nei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd innimellom men han bare gnager på tuten. Vi var borte i helga og sendte med mm og mme, flaskesmokker og tutkopper. Han kasta tilslutt opp av melka og brakk seg hver gang de nærma seg med melkekoppen. Hadde trodd han skulle ta flaske nå som jeg var borte...i nøden spiser fanden fluer....men neida :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trengs trening, trening og trening.

Prøv med kopp (enten tutekopp uten drypp-stopp, eller vanlig kopp) i stedet, enkelte små synes det er lettere, for det er ganske forskjellige sugeteknikker på pupp og flaske.

Det er faktisk vanligere enn man tror at barn ikke tar flasken, men de fleste barn klarer det til slutt om man bare jobber lenge nok med det.

Men dersom lillen din er ca 8 mnd, så hadde jeg nok lagt innsatsen i tutekopp, kopp eller glass heller enn i flaske.

Lykke til!

Skrevet

Her i huset har sugerør blitt en stor hit! Ellers drikker han litt fra tutkopp og imsdalflaske. Verdt forsøket...

Skrevet

Junior spiser så mye annen mat, så han fikk litt ekstra av det og så var de påpasselige med å få i han vann. Han hadde ikke vært særlig survete, så da har han nok klart seg bra! Han har sovet godt om natta også!

Kan nok hende de hadde fått det til ved å la han drikke fra et vanlig glass, men da hadde det allerede skjært seg :) De hadde prøvd både smokk og tutkopp...men som sagt så brakk han seg bare de kom med ene tutkoppen.

Ser at han klarer seg uten melk ei lita stund, så da tror jeg vi setter strek for prøvinga. Har ikke tenkt å reise fra han på ei stund

Skrevet

Junior drikker vanligvis lite. Men det med sugerør var jo smart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...