Gå til innhold

Vekt estimering 30+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne til kontroll i dag, og legen foretok en bvekst estimering av barnet. Han kom frem til at hun veier ca 1800 gr nå. Vet at man ikke kan stole helt på dette, men blir litt bekymret for at jeg skal få et veldig stort bran. Andre som har fått ansått vekt på barnet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!!

tror ikke du skal bekymre deg sånn veldig..jeg var også til sjekk i uke 30+2 og jenta ble målt til 2200..jordmor kjente på magen en uke senere og mente at det ikke var noen stor unge, storebroren som ble født i 2006 veide 3225! og jm sa også at ul har en feilmargin på min 10%..

lykke til..

Skrevet

Jeg sitter i et sånt dillema nå. Jeg har vært på vekstestimeringer 4 ganger for å sjekke at babyen vokser som den skal pga sv.forgiftning med første barnet. I min uke 32 fikk jeg høre at vekta var ca 2800gr noe som var vekstavvik på 26%. I neste var babyen 4200gr i uke 37. Nå sitter jeg å venter på avgjørelse fra legene om de skal gjøre noe for å få igang fødsel eller ks pga dette. De sier at vekta ikke stemmer i de fleste tilfeller. Men jeg er selv urolig.

Det er ikke meningen å uroe deg på noen måte her. Men mitt tips er å prate med legene om det hvis det uroer deg.

Jeg må selv smøre meg med tålmodighet til imorgen før jeg vet om det skal legges en plan for meg. Er nå i uke 38+2.. og jeg krysser fingrene for at babyen IKKE er sååå stor som de har trodd......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...