snuske♥2 Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 vi hadde i utgangspunktet blitt enig om å bruke forlovelsesringen som gifteringer også...men i d siste har jeg sett på nett og siklet på noen kjempefine ringer (det er jo så mye fint)...sukk... forlovelsesringene er helt enkle, og ikke rådyre (var begge studenter når han fridde). Jeg har tenkt tanken å kjøpe gifteringer til oss i hemmelighet som en overraskelse på bryllupsdagen (og isteden for morgengave) pga økonomi og istedenfor å kjøpe en rådyr brudekjole...hva synes dere?? lurt eller dumt? må jo finne en han kommer til å like da, d kan jo bli vanskelig men....er det for stor risk synes dere? Takk for svar!
Tøydukka Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Jeg synes at ringene er noe som symboliserer deres samliv, og at man gjerne skal plukke dem ut og skaffe dem sammen også da. Men det er min mening. Du risikerer jo at mannen din er glad i den ringen han har fra før, og synes det er dumt å bytte ut. De fleste menn synes også det er greit å ha en helt enkel ring, de synes lett det blir jålete med for mye dilldall. Vi damer derimot synes gjerne det er fint med noe litt ekstra. Derfor kan det ofte være greit å ha litt forskjellige ringer, slik at begge parter blir fornøyd. Ellers vil jeg gi deg en idé: Vi har helt enkle tynne gullringer som forlovelsesringer. Når vi gifter oss får jeg en diamant i den! Det koster ikke all verdens (men kommer jo an på hvor stor diamant selvsagt), og vi har også fått utgiftene i to omganger. Vi kommer også til å levere inn begge og få dem stelt før bryllupet, og så tar vi dem på igjen i kirken. Synes løsningen er perfekt for oss:)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Dette synes jeg nok ikke du skal gjøre... Tror nok "mannen" din kan komme til å tro at du ikke liker forlovelsesringene da, siden dere hadde avtalt at de skulle være gifteringer også, og du nå ønsker å "bytte dem ut". Er ikke mange menn som ønsker å ha to ringer, da de gjerne synes det blir litt jålete og/eller "homsete". Dersom du har så skrekkelig lyst på ny ring, kan du vel heller snakke med han om det? Tror det er en mye bedre idé å gjøre som forrige svarer sa, å få satt inn en diamant i din ring istedet for å gi han en ring han kanskje ikke vil ha....
snuske♥2 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 vi skal jo selfølgelig ikke slutte å bruke forlovelsesringene men ha gifteringer i tillegg! det er da helt vanlig det, men pga økonomi var det ikke den opprinnelige "planen da han fridde for noen år siden...hvis d er noen av oss som ikke liker forlovelsesringene av oss, som anonym tror, så er det han. har fortalt meg at han skulle ønske den var 8 mm (men de var så dyre da han var student) så jeg tror nok ikke problemet er at han ikke vil ha en giftering. er det "homsete" med giftering nå da??
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Tanken er vel i utgangspunktet god, men siden dere har en AVTALE som er i strid med den, tror jeg ikke jeg ville gjort det. Ta det heller opp med han, så unngår du misforståelser. Vet at V setter ærlighet høyt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå