Gå til innhold

Hvordan ser dagen deres ut på 17 mai da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står opp tidlig og hopper i dusjen. da jeg er ferdig der er det å vekke opp resten å få dem i sving. så er det sminking, finne frem tøyet til meg selv og di andre, slenge i seg en brødskive og komme seg ut døra. Innen kl 09.30

Da er det rett ned til Karl Johan for å se på barnetoget og verdens beste korps ( Kampen Janitsjar :-) ) Etter det så er det å rusker rundt i byen for å se på folkelivet og ta seg en pølse og en brus før vi skal på stortorvets Gjestegiveri for å høre på Kampen Janitsjar sin fest konsert. Etter det er det å reise bort til dem vi er innvitert til eller å gå å spise på restaurant..

Å etter det er det å komme seg hjemover. sparke av seg skoene, å mimre tilbake over en fin dag og se på bildene på kameraet..

Kjenner det kribbler i hele kroppen bare jeg tenker på 17 mai

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke noen faste rutiner enda. Vi flyttet hit vi bor nå i mai i fjor og lurer på om kanskje dt er noe som skal skje i guttens barnehage.

Skrevet

Holder di barnehagen oppe den dagen? 17 mai er jo på en lørdag attpåtil...

Kan være det er forskjell på bygda, men her i Oslo er alle barnehager stengt. Med mindre foreldre utvalget har oppe å holder tilsteldning da.

Skrevet

1. Stresse på morgenen

2. Rekke skoletoget

3. Rekke barnetoget på andre siden av byen

3. Spise

4. Lei av å gå fint kledd.

5. Spise

6. Se på folketoget

7. Skifte til noe mer behagelig

8. Spise

9. Fyrverkeri

10. Endelig natta.

Skrevet

He he, nei, dårlig formulert av meg. Det skal kanskje skje noe i forbindelse med hans bhg, at de skal gå i tog alle sammen eller noe slikt. Jeg vet ikke helt enda.

Skrevet

Står opp

Spiser champagne frokost med mamma,pappa og søsken m/barn.

Ser på toget

Drar på skolen der det er aktiviteter

Spiser pølser og is

Drar hjem

Griller med 4 vennepar med barn.(alltid hos oss da vi har tak over terrassen)

Gjest irismor
Skrevet

Hater 17 mai.

Så i år skal jeg heldigvis jobbe.

Samboeren og snuppa skal til svigers og på kvelden tar vi vel en tur på tivoli.

Skrevet

Hm.... ikke godt å si.... Ettersom vi ikke har feira skikkelig 17.mai her enda (nyinnflytta)

Men tenker noe som at jeg gjør klart bunader og skjorter og dress dagen før, står opp med minste som våkner tidlig og vekker de andre etterpå. Spiser og kommer oss til byen der skole og evnt barnetog går.

Og så skal vi se på borgertoget...

Skrevet

Da står vi opp, spiser og pynter oss, før det bærer inn til Oslo og den årloge mottagelsen på Continental. Da må vi smile og være presentable for forretningsforbindelser, kollegaer, politikere, ambassadører og andre mer eller mindre tilfeldig inviterte. Er jo greit nok, men blir nokså kjedelig. Heldigvis er det eget rom for barn med TV, klovn, underholdning, pølser, brus og is.

Kvelden er bare min, og jeg nekter å dra på fester osv. Søsteren til sønnen min kommer på besøk og er her den helgen, og det er et stort pluss! :)

Skrevet

Glemte jo tivoli. 17. mai koster penger!!!!!!!!

Skrevet

står opp å tar på bunad på meg og sønnen min, så reiser vi ned å ser på barnetoget, surrer litt rundt i byen å ser på livet å spiser is, så er det russetoget vi må få med oss, så skal vi hjem til mamma og pappa å grille, så reiser vi hjem å slapper av å legger oss..

Skrevet

skal gå og gå og gå og gå, i håp om at fødselen starter, så skal mamma og pappa ta lille sjefen mens jeg og mannen min drar på KK for at jeg skal føde. Om dette ikke har skjedd innen kl 14 på formiddagen skal pappaen min lage bacalao, så skal ejg spise masse og drikke to liter tranebærjuice, og SÅ skal jeg føde. Da rekker tilogmed min søster som bor i Oslo, men er her på vestlandet den helgen, å se den nyfødte babyen min,

Det er min plan, and I'm sticking to it!

Skrevet

Slepp å stresse i år, da tulla skal vere med faren sin på 17 mai. Om været er bra så tek eg mulig på meg bunaden og reiser for å sjå folketoget. Etterpå blir det sikkert grilling. :) Men har muligens tenkt meg ut 16 mai så mulig formen ikkje er heilt på topp. :)

Skrevet

Bunad på for meg og tulla, dress på mannen.

Champagnefrokost med Bror og familie som kommer på besøk fra Sverige, nevøen og niesen min gleder seg noe enormt. De har bare feiret 17 mai i Gøteborg. Så nå blir det stor feiring i Oslo hos oss, Spise pølse, is, brus og spekemat hjemme hos oss. Dette blir kos!

Skrevet

Hmm, aner ikke..

Da vi bodde i Oslo hadde vi en fast "runde" hvert år.

Så flyttet vi.

1. året hadde vi 17.mai frokost med venner hjemme hos oss og gikk og så på toget.

2. året var gutten vår syk.

3. året var jeg gravid og sengeliggende og gutten vår ikke helt i form så ha nog pappaen tok bare en liten trilletur ned og tittet på bhg. toget.

4. året blir i år.. hva skal vi finne på nå tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...