♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg har altid har lyst å gå på babysvømming når jeg fikk barn, og det har jeg jo fått nå. Har undersøkt tilbudene her i området Sandnes/Stavanger og eneste jeg har funnet er Delfinen http://www.delfinen.no/ men de hadde ikke ledige plasser før i august. Noen som vet om andre tilbud i området? Når bør man begynne? I august er Jonas 6 måneder, trodde det var noe med at etter 6 måneder er det for seint... Bør de som skal være med, altså meg- kunne svømme og se under vann? Bruker linser og aldri kunnet svømme under vann... Noe annet jeg bør tenke på??
Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Heisann, kjenner ikke tilbudene der du bor, men kan svare på det siste. De trenger ikke være under 6 mnd, man kan starte når som helst. Men med tanke på dykking o.l. så mister de fleste barn lukkerefleksen gradvis etter 6 mnd. Vi startet med lille da han var nesten 6 mnd, og hans lukkerefleks var da intakt, og det er den forsåvidt enda (han er nå 8 1/2 mnd). Når det gjelder "andre veien" så kan man starte så tidlig som man vil (etter navlen er ferdig grodd). Så om du finner et tilbud som starter tidligere er det bare å hive seg med. Du trenger verken kunne svømme eller se under vann. Jeg skulle forsåvidt likt å se noen svømme iver vann ;-) Dere holder dere på grunna i et varmt basseng, så du trenger egentlig ikke kunne å svømme i det heletatt. Husk badebleier. Og husk å ta med et digert badehåndkle til å tørke når dere er ferdige og et litt mindre til å tulle rundt på veg mellom garderobe og basseng. Ellers er det ikke så mye å huske på. Mange barn blir veldig sultne av bading, så dersom du ikke ammer kan det være greit å ha ei flaske klar i garderoben de første gangene, til du ser om han er av de som trenger mat øyeblikkelig etterpå eller om det holder å vente til dere kommer hjem. God tur i bassenget!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2008 *dytter, fallt så fort ned... Noen andre som kan hjelpe?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå