Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Har ganske lett for å få åreknuter, og har hørt at støttestrømper kan forebygge dette lite hyggelige fenomenet. Vet noen av dere om det faktisk har noen effekt, og hvor lenge skal man egentlig bruke det om dagene. Noen som har erfaringer på dette området som de har lyst å dele med meg:)?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg brukte støttestrømper hver dag på jobb etter hvert i siste svangerskap. Dvs. når jeg ikke hadde mulighet til å hvile med bena høyt innimellom. Vet ikke om det hjalp, men jeg fikk ikke flere åreknuter.
Cillepille Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg brukte også støttestrømper, har sinnsykt mye blod i kroppen til vanlig og det er ekstra ille press på årene når jeg er gravid. Fikk ikke flere og var ikke så øm i bena når kvelden kom. En annen ting jeg fikk beskjed om av legen min var å dusje med kaldt vann oppover leggene hver morgen for å få igang blodsirkulasjon. Ellers ligge med bena opp så ofte man kan, men det er ikke så lett å få til for meg i løpet av arbeidsdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå