Gå til innhold

Til dere som har barn i skolealder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er de og når må de legge seg?

1.klassingen her i huset må legge seg senest 20 på hverdager, da får han høre et eventyr på CD eller lese selv i en bok. Hvis han f.eks ønsker å se ferdig et program på TV og klokka kryper mot 20.30 må han legge seg uten noe ekstra. De kveldene jeg leser for ham, starter vi gjerne 15 min før vanlig leggetid. Uansett, han sover sjelden før kl 21, så jeg har lurt på om han blir lagt for tidlig... Men han er jo såååå trøtt når han blir vekt kl 7.

I helgen legger han seg 21 og våkner av seg selv rundt 8. Nå er jeg nysgjerrig på hvordan dere andre gjør det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en førsteklassing, men han er helt omvent av din, han er gørrtrøtt og kvelden og står opp grytidlig om morgenen....

Vi begynner kveldstellet mellom halv åtte og kvart på åtte, han er somregel i seng til åtte og sovner momentant. Så står han opp mellom halv seks og seks morgenen etter. Har prøvd å holde han opp til ni, og det går greit det, men han står opp like tidlig om morgenen, og blir så trøtt kvelden etter at han omtrent står og sover før åtte.

Men det ser jo ut som de trenger omtrent like mye søvn din og min gutt da, ca 10 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...