Edvardine Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg er egentlig ikke en person som elsker å lese. Fikk nok i mine mange år som student. Men nå har jeg kjøpt meg "På vei" av Gro Nylander og er helt fengslet. Informativ, grei og lettlest bok som jeg virkelig kan anbefale. Problemet er at jeg dessverre snart har lest ut boka, og føler meg ikke klar for å lese den igjen - eller noen av de andre Gro Nylander-bøkene - før jeg faktisk er prøver eller helst gravid. (Jeg begynner tidligst juni, så det er et par mnd til...) Derfor lurer jeg på om dere har noen bokanbefalinger? Jeg kommer nok til å hive meg over mannens "Verdens beste pappa" av Per A. Risnes så snart jeg har lest ferdig "På vei", men den ser usedvanlig lettlest ut, så jeg vil nok snart slippe opp for lesestoff. HJELP! ;-D Hva "bør" jeg lese før vi setter i gang for fullt?
Gjest Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hei Edvardine! Er selv en lesehest i perioder, men akkurat nå er jeg tom for forslag. En venninne av meg tipset meg om Drageløperen og Tusen strålende soler. Har ikke lest dem selv, men vurderer å gjøre det. Jeg har ikke begynt å lese 'barnebøker' enda. Men har hørt mye bra om den du har lest: 'På vei'. Jeg leser så mye på nettet og kan nesten for mye.. så vil ha litt av lesingen til gode til baby i magen er et faktum. Tror samboeren min synes det vil bli litt for mye hvis jeg drasser med meg bøker hjem i tillegg. Hadde vært koselig om vi dro og kjøpte dem sammen:) Ser at vi skal sette i gang samtidig. Det blir spennende:) Blir mest sannsynlig juni på oss, men en viss sannsynelighet for mai også. Vi tar det som det kommer. God lesning til deg
"Liten" lykke Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Hei hei! Jeg kjøpte også "på vei", og er snart ferdig med den. Starter første pp etter tr som ventes neste uke. Boken er kjempe lett lest, og det er mange fine og morsomme historier somjeg tror mange kjenner seg igjen i. Synes egentlig det er ålreit å ha lest den nå, for jeg vet at jeg kommer til å bla i den senere også. Når man først er gravid tror jeg man får et annet syn på det. Gro Nylander (tror det var slik det staves) har skrevet to bøker til som også får god kritikk; Mamma for første gang og Hva nå lille venn? Jeg kommer i alle fall til å kjøpe de:)
Edvardine Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 Ja, bør vel prøve å lese noe annet enn babybøker. Jeg tror ikke det kan være sunt å gå rundt å tenke graviditet og barn omtrent 24/7. Og ikke bare for meg, men også for forholdet mellom meg og mannen. Skjønner godt hvis han synes det blir litt i meste laget. :-D Og jeg gjør jo ikke annet enn å "sprite opp flammene" når jeg bare leser om barn på nett og i bøker... "På vei" og "Verdens beste pappa" kjøpte vi forsåvidt sammen. På nettbokhandel. (Er ikke klar for å kjøpe noen babyting i vanlige butikker ennå i frykt for å treffe på kjentfolk.) Var vel forsåvidt mitt initiativ, men han var helt enig med meg da jeg trykket bestill-knappen. :-) I "På vei" står det faktisk LITT om før graviditet også. Riktignok ikke mye, men nok til at jeg følte meg "berettiget" til å lese boka allerede. :-D Og nå vet jeg hva jeg eventuelt kan hoppe over når jeg leser den igjen. ;-) Når babyen er et faktum, skal jeg iallfall lese uke-for-uke-info - det har jeg bestemt meg for å la ligge til den tid.
mumifrøken Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Jeg leser alt om baby som jeg kommer over, men prøver å begrense meg litt, for jeg tror ikke det er sunt for psyken min å bare tenke på graviditetsting hele tida. Så jeg var på lagersalg på Bokklubben i helga og fikk med meg 37 bøker, så nå har jeg mye å lese på. Det var riktignok 2 bøker om barn, men ellers mye romaner og kokebøker. Jeg har bestilt alle tre Gro Nylander-bøkene på nett, så når de kommer må jeg i alle fall pløye gjennom "På vei". Jeg håper det ikke tar alt for lang tid før det blir klaff når vi begynner å prøve, ellers blir jeg nok riv ruskende gal! Ellers slenger jeg meg på anbefalingene om Drageløperen og Tusen Strålende Soler. Jeg syns de var veldig sterke, selv om (særlig den siste) var ganske trist også, men på en litt god måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå