Gå til innhold

Helvetes drittunge!!ÅHhhhh!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så sint og lei meg at det koker inni meg...

Ungene har vært emd på noe idrett i vinter, og det var premieutdeling i dag. Femåringen ville ikke være med, sta som han er. Men fikk nå overtalt han, han skull ejo ha premie.

Når han som ledet utdelingen begynte å ramse opp alle navna, så drev han ungen min bare å herma etter han, og kommenterte alt og alle. Så satt han å sparket i bordet, slik at det ble et bråk uten like. Og han nekta å høre. Hna er vanlkigvis rolig og grei, men innimellom blir han sånn. Og han er veldig sta og bestemt. Jeg er sikkert på at folk trodde at han har AD HD. Han har ikke det, og haner heller ikke spesielt overaktiv, men i dag kunne man trodd det.

Jeg var bar flau og sint der jeg satt, det var ikke råd å få han til å høre etter. Så til slutt tok jeg han bare med og dro hjem. Og i bilen på vei hjem, jeg kjefta han huden full, og han hylte. Detv ar rett hjem og i seng uten mat og tannpuss, inkludert jeg inndrog alt av Lego hann fikk til bursdagen.

Jeg vet jeg overdriver og at dette ikke er å følge boka, men i dag kokte det bare totalt over for meg. jeg takler ikke slik uro og survete unger som ikke det går an å snakke. Jeg sa til han at jeg vil verken se eller høre noe fra han før i morgen.Stakkars..jeg angrer som en hund nå..stakkars som har en så jævlig mor, som ikke greier å roe seg ned, kanskje han er sliten, men deter jeg og.Jeg er alene med han og søstra veldig mye, pga faren jobber borte i lengre peoiioder.

Men hvor mye skal jeg tåle når han ikke respekterer meg og det jeg sier da? Han er vanligvis så snill og grei, men når han slår seg vrang så er det liksom 200%.

Av og til så anger jeg på at jeg fikk unger, virkelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang er det kanskje en ide å bare bli hjemme om han ikke vil. Ellers vet jeg det finnes kurs i regi av BUF (er det det det heter?). Kursene skal visst være bra og da burde det vel være slik med barn som det er med hunder da; virkelig anbefalt å gå på kurs så man vet hvordan man skal takle slike dager som dette :)

Skrevet

Men jeg mener at det er ikke rett at han skal bestemme alt vi skal og ikke skal. Han har jo tross alt søsken, som har lyst. Av og til må man bare finne seg i å bli litt "overkjørt" av de voksne.

Skrevet

føles kanjse fælt nå,men synes det var greit at oppførslen hans fikk en konsekvens.å helt enig i at han ikke skal bestemme over hele familien.ta deg en prat med han i morgen å evt gi tilbake legoen hvis han har skjønt hvorfor du reagerte som du gjorde.

Skrevet

Skjønner det, men jeg syns du var veldig streng i dag, som du sier selv. Tenk på at han bare er en liten femåring. De har ikke de filtrene vi voksne har. Hva om du tar en prat med ham i morgen og unnskylder at du ble så sint og gjorde de tingene mot han, men også forklare hvorfor du ble så sint. Hvis du da har et åpent sinn og ikke bare klandrer han videre, så vil han kanskje fortelle deg hva som får han til å oppføre seg sånn. Men skjønner godt at du er sliten! Ikke alltid lett, dette livet.

Skrevet

Ja det er sant, men resultatet blir jo sjeldent heldig da. Man får forsøke å forutse slike dager da og dele seg slik at de som vil får gå og de som ikke vil blir hjemme. Hadde ikke aktivisert eller funnet på noe kos hjemme, bare vært hjemme. Også hadde den som var borte passet på å fortelle hvor KOSELIG de hadde hatt det. Kanskje han følte han gikk glipp av noe og ble med med positiv innstilling en annen gang....?

Skrevet

Jeg klikka helt asså, det var en sinnsykt tåpelig reaksjon av meg som mor.....

Men det nytter bare ikke å forsøke å snakke rolig til en som ikke er mottakelig. Jeg ga han mange advarsler, jeg godtar bare IKKE at han sitter og aper etter voksne folk, og kommenterer andre barn. Det beste hadde nok vært å ikke sagt noe.

Skrevet

Syns du overdrev situasjonen litt,man skal ikke sende ett barn til send uten kveldsmat,stakkars gutt..Forstår at du ble sint,og det er lov for oss voksne å reagere,jeg har reagert mange ganger,har tatt meg i å hyle og skrike,men det er sjelden...,men det er når jeghar mistet tålmodigheten helt pga at han har skreket og hylt i timesvis for ingenting...Han har aldri hatt noe trass før nå,sikkert på at vi har fått at på engang,,,

Lego ville jeg inndratt noen dager,så har får kjent litt på det,men da er det viktig å forklare hvorfor og si hvor mange dager du tar den vekk.Sist gang tok jeg vekk spillet og kortene t min sønn,han fikk ikke leke med de på en uke...Og dette er 3mnd siden,han har ikke hatt noen episoder etter det.de andre gangene har vi inndratt i en dag,og det hva tydeligvis ikke nok...

Det er ikke en lett situasjon når sånt skjer,somsagt det er lov å bli sint.,men prøv å tenk over straffen.Det er unødvendig å sende ett barn til sengs uten kvelds...

Skrevet

jeg må bare si at jeg virkelig reagerer på overskriften din! den var seriøst voldsom!

og så tenker jeg at når barnet pluttselig reagerer sånn, så er han jo litt lik på sin mor da, som også pluttselig mister kontrollen....

jeg hadde skammet meg. sånn oppfører en seg ikke ovenfor barn.

greit at dårlig oppførsel skal få konsekvenser, men at du kommer ut av kontroll gjør jo bare at barnet ser at nettopp dette er "greit"

du bør si unnskyld, uten å si "men mamma blei så sint fordi du...blabla"

neste gang tar du han vel heller med deg ut og snakker rolig til han.

og tar han med ut igjen. og snakker rolig til han. og virker ikke det tar du han med deg hjem og snakker om hvordan sånn oppførsel kan føles for andre. 5 åringer forstår mye når en prater med em

Skrevet

jeg vil bare si at jeg skjønner deg så innmari godt, det er noen ganger det bare virker helt umulig.................. og selvfølgelig angrer man seg veldig etterpå det er så vondt, men det er ikke så lett å alltid takle slike situasjoner "voksent" og kontrolert........ veldig enig med deg i at slik oppførsel ikke skal tolereres.......

Skrevet

Syns du overreagerer totalt. Det er en 5-åring det er snakk om...

Du kaller han drittunge her inne, skjeller han ut og nekter han kvelds?

Skjerp deg - sorry...

Skrevet

All sympati fra meg...jeg har en ufordragelig og kul umulig 10åring for tida som er frekk og oppkjeftig...kokr over her også. I sta var det nummeter før jeg tok ham i ræva og nakken og lingsa ham opp på rommet, men fikk faren til å si fra til ham, jeg holder på å resignere. Her er de helsikkes leksene konflikt nr 1.... :-(

Er også mye alene med ungene....er vanskelig til tider...

Vanligvis en grei gutt min også, men når det kommer til lekser så er han et troll...grrrrr.,..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...