Gå til innhold

trenger tips til dåp jeg ..... noen ??????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

det kommer en del i dåpen .. vet ikke en da men vi blir mellom 20 og 40 stk ...

hva skal vi servere .... hva serverte dere ... hvilke kaker einer seg å fryse .. ikke lyst å stå å stresse som en gal dagen før ... tenker jo litt på å lage koltbord så da må jo det lages å .. hva ha i koltbordet ..

annent såfall en karbonader , gulost , kjøttpålegg , salat , kyllynglår . wALDORFSALAT oj ble stort det ...

må jo ut å shoppe tøy å ... ha skal man ha på seg da tro .. ikke helt tilbake i mon gammle str så må kjøpe noe ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sender meg mailadressen din som pm, kan jeg sende deg listen på det vi hadde i vår dåp. Antallet var 21 personer, men det kan du jo gange opp som du vil. Og det var rikelig mat, hadde nok holdt til over 30 tenker jeg.

Jeg lagde alt selv, det er rimelig fort gjort.

Skrevet

Vi serverte snitter vi da, veldig greit. De kom på døra når dåpen i kirken var ferdig. Be om litt hjelp til bakingen, så slipper du å bake alt alene.

Skrevet

Vi var 34 og hadde koldtbord.

Laks m/tilbehør

karbonader m/tilbehør

Serranoskinke m/tilbehør

Annet pålegg

Oster

Aioli

Salat

Brød

Sjokoladkake(25000 kalorier..erdetfestsåerdetfest)

Pavlova (lag bunnene på forhånd)

Ostekake

Barnebord m pølser, kjøttboller, muffins, godis potetgull

Lagde alt selv( nei ikke jeg..mamma og venner lagde kaker) kom på ca 2000 med drikke.

Hadde på en gammel tidligere for stor, rosa kjole...glemte nemlig å shoppe til den altfor store kroppen min:-)

Skrevet

Hadde koldtbord og tapas:

Kyllingvinger

Kjøttboller

kjøttkaker

røykalaks

eggerøre

potetsalat

druesalat

vanlig salat

stekt asparges

smurte bondelefser med philadelphiaost og spekeskinke og ruccola

grillspyd med kylling

foccacia og annet brød

potetbåter

aioli

salsa

Lagde alt unntatt brødet selv. Lagde alt på forhånd, men lagde den grønne salaten samme dagen før jeg dro i kirka. Når vi kom hjem varmet vi potet, kjøttkaker og -boller, kyllingvinger og -spyd, og stekte aspargesen. Dette tok en drøy halvtime, folk satt og drakk kaffe og brus og skravla i mellomtiden.

Kaker ble laget dagen før av mamma og svigers, men man kan jo fryse sukkerbunner og sjokoladekaker.

Jeg hadde på meg skjørt og en fin topp, man kan jo ha på seg hva man ønsker, bnare det er litt pyntet;-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...