mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg ser flere her har det. Og jeg burde jo virkelig hatt det:o) For når svigermosteret hadde bekkenløsning (for 40 år siden) da fikk hun like greit husmorvikar:o) Det er ikke mulig å oppdrive i dag...... Men vi klarer oss nå vi da. Jeg drar over med tørrmoppen. (er mye bedre arbeidsilling enn støvsugeren.) Og så tar min kjære resten (vasker og støvsuger.) Så spørsmålet er egentlig, har dere Polske bestevenninner alle sammen??
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Jeg har ikke..... ;-) Misunnelig på de som har? Ja!
dritgrei hei hei! Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg har ikke, men det er innflytningsgave til meg selv når vi flytter... jeghadde en god norsk hjelper som jeg til og med betalte hvitt da jeg var alene med dritgreigutten.... det var himmelsk!!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg har ikke:-) Når fjortisen var liten hadde jeg en norsk jente som kom og vasket hver uke, men vaskingen er ikke det jeg trenger hjelp til, men litt ryddehjelp i ny og ne hadde vært fantastisk deilig! Men rotet mitt må jeg vel rett og slett ta selv:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2008 Godt å høre, trodde jeg var den eneste:o) Rydding skulle jeg gjerne hatt noen som gjorde hele tiden. Med to små er det jo som å rydde i motvind. Det kommer like fort tilbake:o))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Neida du er ikke alene:-) Men så har du ikke en hel skokk med småttiser, og jeg har store i tillegg, så da får vi klaje søl.......:-D
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2008 Men jeg har hørt rykter om at de store er ganske gode til å rote også. Vi har jo både nieser og nevøer i alderen 17-21år ))
Gjest Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Jeg har ikke, men jeg vil HA.....men å være hjemmeværende og ha vaske hjelp,går det ann da ;0)
iznogood Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 klart det går helt fint ann :-) å være hjemmeværende er da en fulldagsjobb på lik linje med andre jobber! jeg er singelmamma til 3 barn, 3 bikjer, 2 fugler, 4 akvarium, en kanin og en and... og den eneste måten jeg får ut frustrasjonen etter en lang dag på drittjobben er å vaske og gnure og husarbeide. så ingen vaskehjelp til meg :-) jeg trenger all den vasketerapien jeg kan få!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Imponerende over at du fikser 3 barn, 3 bikkjer, 2 fugler, 4 akvarium, en kanin og en and!!!!!! Men forstår godt at vaskingen da rett og slett er terapi:-) Jeg synes også det er deilig å vaske, for da ser man jo raske resultater! Det er den helsikens rydde rot tingen som er det tidkrevende og kjedelige!
♥Snulder Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Her er det bare meg som vasker;=) .... Snuldermannen vasker "såkalt" en gang i blandt, men da må jeg gå over krokene etterpå;=)
Gjest Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Du imponerer meg iznogood :0) Jeg hater å vaske jeg, støvsuge gjør jeg hver dag og opptil flere ganger pg dag, men vaske,ikke så ofte nei. hehe .
iznogood Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 jeg støvsuger minst to ganger for dagen. med 3 bikjer som røyter er støvsugeren min beste (og eneste!) venn :-) det finnes jo sånn sett værre ting enn å ta huset (og jeg er dessverre for meg manisk allergisk mot rot og skittentøy og sånt!). og hadde jeg ikke husarbeidet med stor energi - så tror jeg at jeg hadde tatt frustrasjonene ut på jobben i stede. hemmeligheten min sånn er at jeg har bygget meg et høvelig stort hus - så rotet og dritten blir så godt spredd utover at den nesten ikke synes :-D
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 14. april 2008 #15 Skrevet 14. april 2008 Jeg blir imponert over Iznogood! Skulle gjerne hatt vaskehjelp, når jeg skal tilbake på jobb. Tenker med grøss og gru på å begynne å jobbe igjen. Men jeg har litt vaskehjelp på gulvet i og med at kroko stadig renser det med krabbingen sin Helt gratis!
Plutseliten :) Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Jeg har ikke vaskehjelp Men naboene har...og jeg har en sånn liten greie når hun kommer på fredager....om å bli først ferdig...hehe...også er jeg så fornøyd når jeg vinner,og i tillegg har spart 500 kroner Tar det som trening.....helt sant...toppen av styrke,smidighet,bevegelse og utholdenhet ) Og så er det en personlig seier at jeg faktisk klarer selv,særlig når jeg visstnok har "krav" på hjemmehjelp. Det kommer ikke til å bli aktuelt,det får være måte på uføre,da leier jeg heller en bestevenn
Karomamma Skrevet 16. april 2008 #17 Skrevet 16. april 2008 Vi har også en kompis fra Polen og de hundrelappene betaler jeg MED GLEDE annenhver uke!! Som jeg har nevnt før, hadde jeg vaskehjelp da jeg var singel også. Det er så mye annet gøy å bruke tiden på Når det er sagt, så liker jeg egentlig å vaske og rydde. Det å ha vaskehjelp er bare en svært praktisk løsning. I tillegg unngår Karopappa og jeg en del "diskusjoner" vedrørende hvor ofte man bør vaske og når et gulv kan karaktiseres som skittent.....
iznogood Skrevet 16. april 2008 #18 Skrevet 16. april 2008 Plutseliten - du er en imponerende dame! Håper du tar alle de 500 kronene du sparer hver fredag og bruker dem på degselv! :-)
Urtete Skrevet 16. april 2008 #19 Skrevet 16. april 2008 Jeg har heller ikke noen polsk bestevenninne - dessverre! Skulle veldig gjerne hatt en flink vaskedame i heimen sånn cirka annenhver uke! Hahahaha, jeg må le - for vi har nemlig prøvd med vaskedame. Vi voksne i urtehuset er skjønt enige om at det er vel verdt noen hundrelapper, nemlig. Vi er også enige om at vi ikke kan forvente at vaskingen da har samme standard som når vi selv skurer (en gang i jubelåret). MEN denne damen som kom til oss, hun var altså en grisesara av rang. Når vi oppdaget at hun brukte samme klut over HELE huset (til ALT), at hun ikke så behov for å bytte vannet i bøtta og vi fant igjen alle soveromsstøvkaninene i sofaen - da innså vi at det faktisk skapte merarbeid for oss etter besøkene hennes!:-))) For ikke å snakke om hvordan vinduene så ut etter at hun hadde "vasket" dem med samme klut....:-))))))))) Er det mulig??? Det hører med til historien at denne dama var en uføretrygdet tidligere kommunalt ansatt renholder. (Så vi trodde jo at vi hadde skutt gullfuglen når vi fikk ansatt henne......... Den gang ei!) Nå trøster jeg meg med at støvsuging og husvasking er litt trim... (At jeg trimmer for sjelden er en helt annen sak...:-))
iznogood Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 hjelpe seg! synes jeg ser for meg hvordan dere hadde forventninger til et gullende, skinnende rent hus - og så det der!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. april 2008 #21 Skrevet 16. april 2008 Oppsann, det var nok skikkelig lekkert ja.......vindu, do eller kjøkkenbenk...........pyttsann:-) Og at hun hadde vært tidligere renholder i tillegg........i kommunen.........kanskje ikke så rart det er mye virus og dritt rundtomkring da;-D Da er det jammen bedre å bruke det som trim for seg selv ja:-)
Plutseliten :) Skrevet 16. april 2008 #22 Skrevet 16. april 2008 Hmmm...det var en glimrende ide! Er bare så ufattelig dårlig på å bruke penger på meg selv.... Det går nok til grønnsåpe,nye vaskehansker,jif våtmopp og det geniale vindussystemet! Men takk for rådet...skal ta det opp med de jeg jobber for
Sånn kan det gå Skrevet 18. april 2008 #23 Skrevet 18. april 2008 Neida, vi har heller ikke. Og selv med 8 "små" og 2 store i full jobb går det faktisk helt greit uten.
Superlis Skrevet 20. april 2008 #24 Skrevet 20. april 2008 Nei her i huset har vi nok ingen vaske hjelp....betaler av og til hormontrollet for og ta helgevasken..fint for meg og henne:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå