DippeDuppeDatt`n Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Vi skal kjøre bil i mye av ferien vår i år og lure veldig på hva vi skal finne på til han når han bli litt lei og utålmodig.. Vi kommer sikkert til å ta pauser og gjøre noe annet inni mellom, men regner med at det blir en del suttre stunder også på vår 14mnd gammle "aktivisten"... Er det noen som har erfaringer med bilferie og småbarn??? Eller noen som har gode ideer!??
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Vår sønn på 16 mnd viser ingen interesse for tegnefilm og slikt enda, vurderer også dvd når vi skal kjøre på ferie i sommer, men vil det underholde ham når han ikke bryr seg om det hjemme?
DippeDuppeDatt`n Skrevet 14. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2008 Tror ikke DVD blir noe sukse her heller...
selma07 og engel Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg tenker at det er ganske ambisiøst å legge opp til bilferie med en så liten en jeg da. Tror nok at dere må belage dere på mange pauser og en i baksete sammen med han jeg. Vi kjører til svigers, turen tar vanligvis 3,5 til 4 timer. Med Selma i bilen tar det fort 6 timer.. og hun er glad i å kjøre bil... Må stoppe 2 til 3 ganger iløpet av turen... Musikk er fint å bruke da:o)
DippeDuppeDatt`n Skrevet 15. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2008 Jeg gruer jo meg litt å ja, men turen er bestilt med alle båt og tog billetter så da må vi bare ta det som det kommer,vi har jo veldig tålmodig gutt og turen til byen på 2 timer er ikke noe problem for ham... takk for tipset med musikk det har jeg faktisk ikke tenkt på... så alle barne cd-er blir nok pakket med...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Vi har hatt med div leker. Det han holdt på lengst med var et piano med en demo knapp på - så vi hadde vår egen DJ i bilen Turen tok 5-6 timer. De to første sov han (formiddagsluren), noe av tiden stoppet vi (i ren kjøring tar det 4 timer) og resten av tida var han rimelig utålmodig. Litt pianospilling, men også mye sutring. Da vi dro hjem kjørte vi på ettermiddagen sånn i 5-6 tida. Det fungerte veldig bra, for da var han tålmodig i starten, så fikk han kvelds, og så sovnet han og sov resten av turen. Så kjøring om kvelden/natta anbefales !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå