Gå til innhold

Hva er den "perfekte" familien for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på kjønnet på de barna man får.

Jeg føler at veldig mange synes den "perfetke" familien består av en av hvert kjønn. (iallefall dersom man har 2 barn).

Hva tenker dere om saken?

Jeg venter selv en gutt og har jente fra før og har aldri egentlig tenkt på det før "alle" rundt meg sier hvor fint det er å få en av hver osv.

Vet jo at jeg hadde blitt akkurat like glad over en jente til, men når jeg først venter gutt og har jente så er det veldig stas + at jeg er mer sikker nå på at dette er siste barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den perfekte familie for meg handler ikke om hvilke kjønn jeg har på barna. Jeg venter mitt fjerde barn nå, har to jenter og en gutt fra før, og venter en jente til. Det jeg ønsker i en familie er at vi skal ha det bra sammen, og da spiller ikke kjønn noen rolle.

Skrevet

For meg betyr harmonien mest. Jeg har vært så heldig å få 3 herlige gutter! De fungerer godt sammen, og det gleder meg så inderlig :-)

Jeg har en skjønn mann som tar seg tid til barna, og jeg er utrolig glad for at han engasjerer seg slik han gjør. Han tar dem med på turer eller i fjæra og leker. Han er god på humor, og gjør mye for å gi barna positive opplevelser selv i de situasjoner som er vanskelige for dem. Jeg og mannen min kan kjekle (slik søsken kan gjør :-)), men vi krangler aldri, og i hvert fall ikke når vi er ute på fest. Det er lite fokus på festing. Kanskje går vi ut 4-6 ganger i løpet av hele året. Vi orker ikke tanken på å være ute av lage søndagen. Det føles så lumpent i forhold til barna. Det er dem som er første prioritet for oss. DET er den perfekte familien for meg :-)

En virkelig koselig søndag står vi opp og spiser frukost sammen. Etterpå går vi ut og går oss en tur. Etter turen ender vi opp på tunet hos naboen der vi drikker kaffe, spiser kjeks og kaker og slår av en prat mens barna leker rundt oss. DET er kos det :-)

Når jeg gikk gravid med nr 3 nå, og fortalte at vi skulle få en gutt til, så var det så mange som sa at "javel, men nr 4 bruker å bli en jente! Dere får prøve en gang til".......????? Jeg har faktisk aldri tenkt på at jeg må ha en jente...... Jeg koser meg med de barna jeg har, og skulle jeg bestemme meg for å få et barn til, og får en gutt....ja, så er jeg like happy! :-) Kjønn spiller faktisk ingen rolle for meg.....! :-)

Jeg kan også nevne at jeg har full forståelse for dem som ønsker seg begge deler! :-) Vi er alle ulike og har ulike ønsker :-)

Skrevet

For meg handler det ikke om kjønn i det hele tatt. Den perfekte familien er min familie, uansett om jeg og mannen min får gutter eller jenter eller begge deler, og om vi får en av hver eller to av det ene, eller BARE det ene. Jeg kan forstå at noen kan ØNSKE seg barn av det ene (eller andre) kjønnet, men at det skulle ha noe å si for hvor "perfekt" familien blir...det skjønner jeg ikke..

Skrevet

en familie der man er lykkelige sammen:) gjerne en av hvert kjønn, men får jeg to av samme så bryr jeg meg ikke om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...