Gå til innhold

Nekter å betale barnebidrag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far nekter å betale bidrag, så derfor har jeg vært på nav for å få de nødvendige papirer..har fyllt dem ut, og poster dem i morgen..

Men, hvor lang tid tar det før innbetalingen skjer? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råder deg til å søke om bidragsforskudd, det er helt sinnsyk lang behandlingstid på bidrag nå, jeg har akurat ventet i 8 mnd på behandling.

Er 1-3 mnd behandling på forskudd.

Skrevet

kommer veldig an på. min erfaring sier ca 6 måender

Skrevet

å hjelpe meg....-hvordan fungerer bidragsforskudd? hvordan blir det regnet ut?

HI

Skrevet

- og hvordan blir det da med betalingen fra far? må han tilbakebetale fra den mnd jeg satte frem søknad?

Skrevet

jepp han må betale fra den måneden det ble slutt (dere har vær deres bostedsadresse) eller fra den måneden du krever bidrag om det er senere.

bidragsforskud kan du få av nav om du ikke tjener så mye. tror max bidragsforskudd er 1250 uten at jeg vet det for sikkert. se på nav.no

Skrevet

men bidrag fra far, dersom han nekter å betale og nekter og skrive under farskap, hvordan blir det, må han bvetale fra den dagen barnet er født eller fra den dagen jeg søker bidrag,(ikke forskudd, det har jeg) >??

Skrevet

Jeg får forskudd på kr 640 (kommer an på inntekten din), og det tok 9 mnd før far fikk trekk fra lønn. Jeg fikk ikke etterbetalt da, men fikk vel 6000 ca i sommer som en del av etterbetalingen. Men ikke fått det flere ganger. Gikk fra hverandre juni 2006, forste bidrag fikk jeg mars 2007, og etterbetaling (en liten del) i juli 2007. Forskuddet fikk jeg vel ganske raskt. Han skylder fortsatt mye, og betaler vel ikke fult det han skal heller :-(

Skrevet

ok, så det blir det slik at han vil få gjeld, enten til staten eller til meg og må etterbetale. men det spørst om det blir i fra dagen vi fikk farskapet på dom eller fra den dagen hun er født da. ingen som vet? :)

Skrevet

Fra hun er født... Faren her skreiv ikke under på farskapet før hun var 3 måneder, men er alikevell blitt krevd bidrag fra NAV tilbake fra hun ble født.. Tok 8 mnd før de satte igang trekk i lønna hans.

Skrevet

Far her fikk en regning på 20 000 da lille var 8/9mnd. Han klaget over at det var så mye penger og det hadde han ikke. Dette var tilbakebetaling av bidrag fra fødsel. Søkte vel om bidrag da lille var rundt 2/3 mnd. Siden vi aldri bodde sammen er han pliktig til å betale fra fødsel. Han betalte aldri regningen fra nav på på 20 000, nå trekker nav fra lønna hans, noen mnd får jeg dobbelt bidrag, andre mnd får jeg vanlig, det kommer an på lønna til far.

Vil tro det at du som over her fikk 6000 en mnd var pga far fikk skattepenger igjen/feriepenger.. Evt høy lønn en mnd..

Far kan nekte bidrag så mye han vil, men så lenge han har fast inntekt/arbeidsgiver vil nav innkrevning gå inn på lønna hans å kreve ut bidraget!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...