Gå til innhold

Okay... er dette simpelt gjort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trives ikke litt på jobben min, sjefen min er ei hurpe som helst ville hatt meg bort derifra. (jobber i helsevesenet)

Jeg blir dårlig bare ved tanken på å gå dit, ekkel, kvalm, vondt i magen osv. Har ikke termin før om 20 uker.

Har lavt BT og plages litt med ryggen, men ikke nok til å bli sykmeldt egentlig.

Kan ikke slutte jobben eller finne meg noe nytt da jeg mister all inntekt og har da svært lite å regne ut et foreldrepeng grunnlag på.

For at dette skal gå i min favør så har jeg vurdert å sykmelde meg frmover... Selv om jeg egentlig kan fungere i jobb (ikke 100%) men deler av stillingen... Men sukk... vil ikke være på den jobben, føler sjefen henger meg i nakken og freser eder og galle over meg!!

Orker ikke dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sykemeldt i slutten av februar, da var jeg vel 23 uker på vei, fordi jeg var veldig sliten og litt deprimert. Ikke pga mistrivsel på jobb, men andre ting. Ble sykemeldt i to uker av gangen, og jeg var sykemeldt i nesten fire uker. Jeg er på jobb igjen nå, og synes det er greit. Men legen min sa at det var for tidlig i svangerskapet til at han kunne sykemelde meg helt ut fordi han må jo forsvare sykemeldingen min med noe. Synes ikke det er simpelt gjort hvis man virkelig mistrives, men vet ikke hvor lang sykemelding du evt. vil få.

Skrevet

Kan man bare kreve å få sykemelding? Det var ikke bare lett å få sykemelding da jeg var gravid forrige gang, selv om jeg ba om det... Høres ut som de fleste får sykemelding bare ved å knipse, det var ikke tilfelle for meg ihvertfall....

Men jeg skjønner ditt dilemma, og hvis det er så enkelt å få sykemelding, ville jeg bedt om det hvis jeg var deg, ja.

Skrevet

Takker for svar, må kjenne etter og vurdere litt hva jeg vil prøve på og hva jeg orker fremover.

Skrevet

Men har ikke du en tillitsperson du kan gå til dette med først da? Hovedproblemet er vel denne kjipe sjefen, og det er ikke spesielt gunstig å ha flere sykemeldinger enn helt nødvendig hengende over seg, spesielt dersom man godt kan utføre sitt arbeid. Det er jo ikke slik at det faktum at du blir sykemeldt forsvinner om du senere skal søke på andre jobber. Det ligger i mappen din. En annen ting er jo at en sjef ikke kan oppføre seg slik. Dette burde jo ledelsen få høre om, slik at de observerer henne. Det kan jo resultere i at hun bedrer seg/eventuellt får sparken, og arbeidsmiljøet blir godt igjen. Jeg er ingen fan av atman sykemelder seg som en midlertidig løsning. Må nesten prøve å ta problemet med roten, og om ikke ting blir bedre senere, kan legen heller sykemelde deg da, i den visshet om at du har gjort ditt for å bedre situasjonen.

Skrevet

Er enig med anonym! (22.02)

Dette mà du ta med rota! Hàper det ordner seg for deg!

Skrevet

Hovedinnlegger her.

Joda, har kontakt med tillitsvalgt og øverste sjef men de er av samme ulla hele gjengen, Uansett hvem jeg går til kommer det tilbake på meg igjen, så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Men nå har bekken-løsningen meldt sin ankomst så jeg er feig og velger å sykmelde meg mens jeg ennå har en jobb å bli sykmeldt fra, og penger i permisjonstiden. Så får jeg finne meg noe annet til etterpå... blir deprimert av å gå i denne situasjone, får ikke sove på nettene før jeg skal på jobben osv..

Skrevet

jeg ville tatt det opp med den som er ansvarlig for ansatte.. det å sykemelde seg er litt for lett føler jeg.. i såfall ville jeg ha sykmeldt meg bare litt, ikke fult.. må jo være noen du kan si ifra til, eller??

Skrevet

Æ syns ikke d e simpelt av dæ å sykemelde sæ.

Jobbe sjøl i helsevesne å vet korsen di der sjefan kan vær.. Større hurpe-faktor ska man leite lenge etter.

Når du mistrives så mye, å faktisk får "fysiske plaga" pga at du ikke har lyst å gå på jobb så e d grunn nok når du e gravid. Du har et lite barn i magen å tenke på.

Du e jo i en situasjon der du ikke kan slutte, og bli flytta over te en annen plass kan jo åsså bli vanskeli. Da e d jo opplæring, og diverse du må igjennom.

Nei.. spør legen om sykemelding, bare si ting sånn som di e.

Skrevet

Å dessuten.. æ blei sykemeldt pga søvnvanska. Grua mæ åsså sinnsykt te arbeidsdagan der æ veste d blei et pæs uten like pga underbemanning... Da va ikke legen min i tvil om at æ trengte ro heller.

Skrevet

Jeg mener det er både simpelt og umoralsk. Hvis du kan jobbe bør du gå på jobb. For meg er trygdemisbruk på linje med tyveri.

Skrevet

Uansett er det opp til legen å sykmelde deg. Om du lyver for legen for å få sykmeldin er det misbruk, om du forteller sanheten er ansvaret hovedsaklig hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...