Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Det ser ut til at jeg blir singel igjen... Ble slutt mellom meg og bf for over et år siden... har ny samboer, men det funker heller dårlig... Så nå flytter han antakelig ut.. ( Jeg har jo fremdeles os og alt det der..- men det hjelper lite når jeg har så mangen andre regninger som skal betales, i tillegg til en skyhøy husleie..( - Betaler 8000! Og jeg tråler finn.no, men finner virkelig ingenting billigere enn hva jeg har nå.. Hva gjør jeg nå da?? Inkasso fikk jeg i dag og, på 3000 kr...fader.. Jeg som vanligvis har full kontroll på økonomien, har kjørt meg fullstendig fast...Jeg har absolutt ikke sjans å betale denne husleien, i tilegg til bhg,telefon,strøm...og på toppen av alt, så må vi jo ha mat!! Jeg er helt fortvilet, og tårene bare renner...føler alt er helt ute av kontroll for tiden..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hei! Hva driver du med da? Jobber du eller studerer du? Hvor gammelt er barnet?
Gjest Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 søk bostøtte,vet ikke når det er søknadsfrist eller noe da men..Sikkert andre som vet mer om det her:-) Så må du ringe/evnt maile dem du har regninger utestående hos,be om utsettelse/avdragsordning på de største.Dem vil bare ha pengene sine,og pleier å være veldig greie når det gjelder sånne ting:DUbehagelig å måtte spørre,men det går som regel veldig fint!! Så kan du jo høre med sos.kontoret og hvis det ikke holder! Er kjipt når det er sånn,men det ordner seg alltid:-) Lykke til:D
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Kan man få betalingsavtale med inkasso selskap da? Jeg studerer ja... har ingen jobb utenom, studerer fulltid.. Skikkelig mess detta her nå assa.. Knerten er 3 år..
Gjest Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 det kan du,fikk det engang jeg-leeenge siden nå da,men regner med det går enda:-)Dem er fornøyd bare dem får penger,de vil jo ikke ødelegge for deg:-)Ta kontakt med de så ordner du nok noe:D
3 blå Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Skal du studere til høsten også? Søk på studentbolig, det er som regel noen kroner billigere enn leiligheter på det private leiemarkedet.
winneboo Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Vet hvordan du har det Fikk ny samboer i fjor sommer å forrige mnd flyttet han ut å jeg sitter med en husleie på 13 000 i mnd alene. Vi har også 1 års kontrakt så jeg kan tidligst flytte ut 1 desember, å si opp 1 sep. Så jeg er bånn fast her. Heldigvis hadde jeg en del penger på sparekonto så de har reddet meg den første mnd, men kommer jo fler mnd nå fremover. Jeg har søkt bostøtte så håper at det hjelper litt på. Ellers må jeg vurderer å jobbe mer Jeg jobber allerede 100% så er jo grenser for hvor mye mer jeg kan jobbe fast. Jobber du? Vis ikke så burde du finne deg en jobb. Nytter ikke å leve på full OS med så mange utgifter. Jeg hadde hvertfall ikke greid det. Så her blir det å betale alle regninger først å så heller leve på vann og brød mot bedre tider. Håper det ordner seg for deg. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå