Gå til innhold

Uregelmessig syklus etter p-pilleslutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så frustrert over dette her. Jeg sluttet på p-piller i januar/feb, og har brukt metoden "hoppe av i svingen".. siden jeg ikke tåler kondomer. Jeg vil gjerne ha barn, men sambo er ikke helt klar enda, men sier at skjer det så skjer det. Jeg "hoppet" på en måte over en syklus, og nå venter jeg på mensen igjen. Nå er jeg 8 dager over tida, og tok en test i stad, men den var det selvfølgelig feil på!! :( Jeg har hatt ømme brystvorter, magesmerter (akkurat slik jeg får når jeg skal ha mensen), og litt uren hud. Men jeg klarer ikke å tro at jeg er gravid. Kan man ha menssmerter selv om mensen ikke kommer? Jeg har hørt at man kan ha uregelmessig syklus opptil et år etter pilleslutt.. :(

Flere som har det slik? Opplevd liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

nei du er ikke alene.. er i morgen 21 dager over ikm.

vært hos legen og alt.. ømme bryster murringer i mage og alt, luft i magen, trøtt, hektet på sjokolade is og smurf, urenhud.

osv osv..

vis du har tenkt veldig på å få barn denne mnd kan dette utsette mensen din. sluttet på p-pillene i des/januar jeg da..

ike lett dette her. aner ikke hvor mange tester som har vært negativ...

lykke til..

Skrevet

Uregelmessig selv, er 6 mnd siden pilleslutt. :(

Skrevet

skulle blitt bra igjen for oss som har lyst på barn vet du ..

Skrevet

Jeg er nå på dag 96 i andre pp. Begynner å bli ganske så lei av å vente. Blir jo ikke gravid på denne måten.

Lykke til!!

Skrevet

Huff så slitsomt da!!!! Enten så kan denne dumme tanta komme, eller så kan den holde seg langt unna, og gi plass til en liten spire. :) Tror nok sambo bare er glad om jeg ikke er gravid men.. he he..

Nå spør jeg veldig dumt tror jeg, men jeg har ikke så mye peiling på dette.. men er det slik at dersom man har så uregelmessig mens har man heller ikke eggløsning?? herregud så teit jeg føler meg..

Skrevet

babysyk-82 det har jeg lurt på ett par ganger oxo... ikke enkelt dette her...

Skrevet

Når dere nevner det, så lurer faktisk jeg også på det.

Er det ingen med et godt svar til oss tre? :)

Skrevet

Hei jenter!

jeg er ikke lege eller i nærheten av noe i den retning, men jeg kan jo svare ut i fra min sunne fornuft og refleksjonsevne. Det jeg tror, er at en hver mens er et resultat av en eggløsning. Dette tror jeg vi alle vet. En mens er jo som lærenen min en gang sa "en trist egg". "Egget gråter blod fordi det ikke er befruktet". Hehe. Altså, om du har uregelmessig mens, betyr det bare at du har like uregelmessig EL. Om du har legne mellom hver mens, har du sjeldnere EL enn andre med 28dagers syklus. Det bruker å stabilisere seg etterhvert:) Ingen har lik syklus, noen har lang, noen kort. Men vi er jo litt forstyrra vi, Pillegenerasjonen;)

Har du ingen mens derimot, har du heller ikke EL.

Håper det hjalp litt

Skrevet

Ja, det er jo sant det du sier. At mensen er et resultat av et ubefruktet egg. Men samtidig er det jo mennesker som har mensen selv om de er gravid. Og mener å huske at det er flere som har sagt at de ikke har eggløsninger(beskjed fra lege). De har allikevel mensen da.

Så da kan det jo være noe i det som babysyk-82 nevnte.

Håper selvfølgelig at det ikke er slik. Ser gjerne at man alltid har sjangs til å bli gravid, selv om den syklusen herjer som værst.

Nå ble det mest bare rot her :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...