Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg sitter her og tenker... Se for dere et dørskilt hvor det står: "Her bor Maria, Thomas, Inga og Odin" eller "Her bor Inger, Erik, Natalie og Emilian" - virker ikke det litt rart? Bør navnene til barna passe med foreldrenes (hvs de har matchende navn), eller har dere gitt blanke i dette?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Det betyr INGEN ting. Tror omtrent ingen tenker på det i det hele tatt.. Synes det hadde vært tøft om foreldrene het Inger, Erik og barna Natalie og Emilian. Synes ikke de bør matche.. Altså: Jeg kjenner følgende: Moren heter Leah Emilie, faren heter Markus ("poppisnavn nå"). Vettu hva døtrene heter? Agnes og Margrethe... :)
prebs Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg synes Maria & Thomas- eksemplet går an, selv om navnene ikke akkurat står i stil med barnas. I Inger & Eriks familie ble det full kræsj for meg, hadde nok stusset litt. Synes man kan tenke litt på det. "Problemet" for min del er at det allerede er full kræsj mellom de voksnes navn, og det er jo vanskelig å gjøre noe med, gitt. (Gudskjelov at vi ikke er kongelige...) Så vi kan godt kalle barna Maximilliam og Ragnhild, hihi... Men Maria/Thomas og Inger/Erik er navn som kler hverandre, så jeg ville nok ha prøvd å finne noe matchende til barna:-))
Synnøve_Solbakken Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg syns det blir litt rart at foreldre som urnorske navn og etternavn, gir barna navn som Michelle og Cassandra (noe jeg syns er rart uansett kanskje hehe). Generelt syns jeg det blir vanskelig å få en hel familie til å matche navnemessig, barna mine har navn som passer bra sammen, men syns ikke de passer supergodt til våre navn, men nå er ikke mitt og sambos navn helt match heller. Vi velger jo ikke kjæreste etter hva de heter, og om det matcher eget navn...
Bebis08 Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Vi ble jo født på 70-tallet, og det er helt naturlig at våre navn ikke er i samme sjanger som barnas. Mener nå jeg. Dessuten er det jo snart helt umulig å finne navn hvis man skal tenke slik. Det skal passe til søsken, foreldre, etternavn, naboer og venner.... Puh, det blir nesten litt for mye. Så jeg sier nei....
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Nei, syns ikke det er viktig. Det viktigeste er at barnas navn passer sammen. Ofte har jo foreldrene navn som og er krasj sammen. Vi har iallfall valgt navn utifra helt andre kriterier.
brooklyn Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 våre 70talls fornavn passer ikke helt med det vi har valgt å kalle vår sønn (og han inni magen), men på vårt dørskilt står bare etternavnet vårt, så da løste vi det problemet:) Det er vel heller sjeldent man treffer heeelt med navnene uansett, selv om jeg må si at jeg flirer litt når silje og trond er foreldre til ola og konstantin...
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 mine ungar får garantert namn som ikkje passar saman med mitt. Er ikkje det minste glad i namnet mitt, passar ikkje til å heite det i det heile, og kjem til å velje namn frå ein heilt annan sjanger til ungane mine. Og sånn generelt synest eg ikkje det speler noka rolle.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Hvis man må tenke på det burde man kanskje være mer selektiv når man velger partner også da, slik at man finner en med navn i stil med sitt eget? Min partner og jeg har navn som man ville sett på som kræsj hvis det var søsken, men det spiller da ingen rolle. Og at barnas navn skal passe våre har jeg aldri tenkt på engang. Nesten omvendt, når jeg tenker etter. Vi bodde nær en familie der mor, far og alle tre barna hadde nav som startet på S, og det ble litt i meste laget for meg, selv om alle navnene matchet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå