megogknotten Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Hei og hopp jeg lurer veldig på hvordan dere klarer å være hjemme etter at barnet er over 1 år, økonomisk? Tjener samboer veldig bra? har dere lite lån/ utgifter? hmm.. takknemlig for svar!...
Gulp Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Samboeren min tjener helt alminnelig, og vi har rikelig med lån og utgifter. Tror det hjelper at vi ikke bor i en storby med store bo-utgifter. Dessuten lever vi etter lommeboka, og bestiller ikke jorden-rundt-reiser og luksus-yachter og sånt, hvis du skjønner.
Tomtetroll Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Mannen min tjener godt over gjennomsnittet, så derfor har ikke vi noe problem økonomisk med at jeg er hjemme. Ville egentlig ta utdannelse, men det ble nå ikke slik siden barnet vår ble sykt. Så da var det best å være hjemme. I tillegg får vi som er hjemme kontantstøtte på 3300.
3 nydelige jenter <3 Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Føler meg kvalifisert til å svare her. Er hjemme med en på 3,5 og en på 1,5 og venter en til så blir nok hjemme i 2,5 år til..... Det er rett og slett hva du prioriterer. Hvis man vil ha gigantisk hus, båt, hytte og 2 biler så må man jo jobbe. Om man heller velger å være hjemme med barna så må man kanskje fire litt på kravene.. Kanskje selge, flytte litt på seg osv.. Alt går om man bare vil! Om man prioriterer å være hjemme med barna så klarer far fint å pendle 1 time hver vei om det er det som skal til.. Vi sitter fint i det nå for far tjener for oss begge, men sånn var det ikke når eldste var liten. Da kjøpte vi en eldre bil og en billigere leilighet fordi vi så gjerne ville ha henne hjemme lengere! Proritering, prioritering, prioritering.....
☆twinkle twinkle Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Vi ahr aldri hatt særlig mye nei..Mannen min var lærling og jeg student når hun ble født..så har det jo gradvis gått oppover.Det gikk veldig bra og vi klarte å spare penger og å være med på en flott ferietur som kostet 16 tusen. Det handler om viljestyrke,hvor du bor,hva du er vandt med hjemmefra. Og det er letter når du begynner med lite og går oppover enn andre veien. nå jobber han fullt på dagen og jeg ca 50 på kveldstid.Så er jeg hjemme med ungen og han tar henne om kvelden. Veldig bra for far og barn også, de har fått et nærmere forhold
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Jeg vet ikke om jeg kvalifiserer til å svare siden jeg jobber 50 % natt som sykepleier. Men jeg valgte å jobbe slik nettopp fordi jeg da kunne være hjemme stort sett hele tiden. Føler meg litt som hjemmeværende med den jobben. Har 7 vakter i mnd og 3 av de er på helg. Slenger meg på de som sier at det har alt med prioriteringer å gjøre. Vi har startet i det små, og har ikke lån på hytte, biler og stort hus. Mannen min tjener middels og jeg velger kontantstøtten enn så lenge. Men vi har nok lån for det, men jeg har blitt veldig flink med husholdningsøkonomi og vi greier oss bra og klarer å betale regningene i tide. Bruker sjelden eller aldri kreditt og lever ut i fra det vi har å rutte med her og nå. Hvis vi vet det skjer noe utgiftsmessig stort den nærmeste fremtid sparer vi til det. Samtidig er vi åpne i fht vår egen økonomi, slik at folk rundt oss vet hva vi klarer oss med. Mange skjønner ikke at vi får det til, men det er gjerne de som har høyt forbruk selv. Vil heller være hjemme med barn, enn å gå rundt i butikker å shoppe. Tror hver og enkelt vet hvor de sløser og kan stramme inn for å ha mer å rutte med, og hvis man blir nødt til det så er det utrolig hva som går.
megogknotten Skrevet 14. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2008 Ja vi bygger jo et lite dukkehus på 130 kvm.. får lån på ca 1,5.. også har vi bil på 100 000 i tillegg.. han tjener rundt 350 000 i året.. Så håper vi klarer oss.. har så veldig lyst til å være hjemme i alle fall de 2 første årene..
Mamsen87 :) Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Hei hei:) Skulle egentlig begynne og søke jobber nå jeg. Men så viste det seg at jeg var gravid, så blir nok hjemme en god stund til. Samboer tjener heller dårlig enn bra, men vi klarer oss. Det er det som er viktig! Men jeg SKAL ut i jobb når minsten har blitt 1år! Begynner og få lyst på litt mer penger nå ja:)
Gjest Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Takket være kontant støtte og at mannen min er selvstendig. På den måten kan han sette litt penger over på meg, siden jeg er hans sekretær. Og jeg får på den måten utbetalt penger som om jeg er i permisjon. Når det gjelder bil, har vi gått etter biler som er gode men billige. F.eks hvite franske biler. Kjøpte våres for ca 70 000 og vi er superfornøyd. Kjøper sjelden klær og utstyr til oss selv, kun det som trengs... Må vi gjøre noe på huset, sparer vi opp sånn at vi slipper å ta opp ytterligere lån.... Sparer alt jeg får av penger til ungene fra familie og bruker det på ting de trenger, klær,sko, sykkel ol Prøver å holde meg mest mulig hjemme, sånn at jeg ikke brenner av for mye penger på senter ol Inviterer heller folk hit, mye koseligere og enklere for barna og oss mødre
maria isabell Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 er hjemme med gullet mitt på 14 mnd,gravid i uke 20 og skal ta privatist eksamen..har meldt meg arbeidsledig,men pga at svangerskapene mine er svært tøffe går dagpengene over til sykepenger..ellers har en kontant støtten og barnetrygd...en må prioritere..min kjære jobber ekstra og eg handler på tilbud:) vi har en bil...så eg tar bussen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå