Gå til innhold

Hjelp, vannkopper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en gutt i barnehagen til barna mine som fikk vannkopper onsdag snart for 2uker siden..

Men mine barn har ikke hatt tegn til å få vannkopper.. Hvor lang tid kan de ta, eller får de kanskje ikke vannkopper..

Faktisk ingen andre barn i barnehagen som har fått det. og det er litt rart, fordi han fikk prikker mens han var i barnehagen..

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det er mellom 12-21 dager fra smitte til sykdommen bryter ut. Det gikk i hvert fall 18 -19 dager her fra eldste hadde det til de to minste fikk det.

Skrevet

ok, så det tar såpass lang tid. da kan vi regne med å få det iløpet av uken/helgen..

Skrevet

Det er da slett ikke sikkert at de får vannkopper. De er ikke garantert å bli smittet for om en i barnehagen har det.

Og uansett ... vannkopper er (i 99,9% av tilfellene) ikke noe å frykte. Det er jo noe man må igjennom uansett. Og ofte er det slik at jo eldre barna er jo kraftigere blir de angrepet.

Skrevet

vil synes det er litt rart hvis barna ine ikke får det. De leker hele tiden med denne gutten.. spiser sammen, hviler likt på samme rom osv..

Skrevet

Det gjorde jeg med mange som hadde vannkopper i oppveksten, men ble ikke syk selv før lillesøster trakk det i hus så jeg ble "skikkelig" eksponert. Da var jeg 13 og ble knallsjuk.

Men som sagt, er det ikke greit å være ferdig med det da?

Skrevet

Er veldig greit med å bli ferdig med det.. Bare at vi skal i 90årsa bursdag til helgen.. (oldemoren til guttane..) Så vi skal kjøre ifra drammen til bergen og til drammen i helgen...

Skrevet

Oooo, da skjønner jeg at du er på utkikk etter prikker, ja. Det er kjedelig når det kommer midt oppi slike ting, og kjipt med syke unger når en er bortreist.

Vi får håpe de drøyer det til en eller annen gang etter helgen ;-))

God tur, forresten!

Skrevet

ja, det er derfor jeg kikker etter prikker. har veldig lyst å reise i den biursdagen, vet liksom ikke hvor lenge hun lever.. Hun er ikke helt frisk..

Blir litt ektra ettersom min bestefar døde for 2uker siden...(dette er bestemoren til mannen min.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...