Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et par spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med:)

- hva koster det ca?alt sammen.vil ha dåp i kirken:)

-når døper dere ungen?har dere selskap hjemme etter kirken?isåfall hvor mange og hvem ber dere?hva spiser man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha dåp til søndag,og da er han 2 månder... Jeg har bestilt en lokale,og der har e bestil koltbord,og hver kurvert kost 180 kr m dessert,kaffi,og brus og kake kommer utenom,så vi blir 23 stk,så regner m at d vil komme på en 4-5 tusen... Jeg har bare bedt onklene hans m følge,og barna dises.. Han har 9 onkler,og i\bare fille tanter...

Skrevet

Vi skal ha dåp i kirken, vi og. Leier menighetshuset som hører til, så det koster enten 450 (da må vi rydde, vaske opp og vaske gulv) eller 800 (da må vi rydde og vaske opp).

Gutten vår er 4,5 mnd når vi døper han. Blir litt sent siden vi driver å pusser opp et hus og skal flytte snart, men det er egentlig greit også, for da er han litt roligere, litt mer vant til familien osv.

Vi blir 34 stk, fordi vi begge har stor familie. Ber våre foreldre og besteforeldre, søsken, ste-søsken, nevøer og nieser (og et vennepar som skal være faddere).

Vi skal lage koldtbord. Får hjelp av mamma og svigermor og søstra mi, både til det og til å lage kaker. Vet ikke hvor dyrt det blir men, regner med noen tusen..

Skrevet

Vi skal ha dåp om 2 uker. Da er han nesten 2 mnd. Vi ber hele babyens slekt - dvs ikke våre tanter og onkler. Vi blir ca 17 stk. Vi skal ha selskapet hjemme hos mine foreldre og skal lage gryterett,salat og brød. Skal også ha kaker. Regner med det kommer på maks 2-3000.

(Vi gifter oss i juni, så vi trengte å prøve å gjøre det litt billig nå)

Skrevet

Vi har stor familie begge to og innviterer og noen nære omgangsvenner ..Blir 45 totalt..Skal leie ungdomshuset i bygden..Kjøper koldbord og noen kaker..Ellers "bestiller" jeg kaker hos noen av gjestene..Bordpynt og snacks koster og men vi slår til med "den store barnedåpen"..Har budsjett på 10 000 ca

Skrevet

Vi hadde ikke så mye penger da lillegutt ble døpt, så vi gjorde det billigst mulig. Tror vi brukte litt rundt 1000kr på alt. Vi døpte lillegutt da han var 3mnd. Vi hadde 'festen' etterpå hjemme. Vi var 27stk. Vi ba de nærmeste, altså besteforeldre, tanter, onkler og oldeforeldrene. Og faddere da.

Vi hadde gryterett med salat, blomkålsalat og loff/brød. det lagde vi selv. Vi lagde også alle kakene, eller noen av gjestene hadde også med kake. Men bestillte ingen. Så da ble det ikke så dyrt

Alt var kjempe godt. Man trenger ikke og bruke all verden av penger for å få til en fin dåp:)

Skrevet

Lillegutt var 3 mnd da vi døpte han. Selskapet hadde vi hjemme hos mine foreldre. Ba oldeforeldre, besteforeldre, tanter og onkler, og faddere. Vi bestilte koldtbord ble ca 3300.- Vi var 15 stk. Kakene bakte vi selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...