Gå til innhold

Flere her som "bare" skal ha to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter vårt andre barn nå, og tenker det holder med det. Har inntrykk av at veldig mange her inne har 3-4 eller flere barn. Det er vel ikke bare jeg som skal stoppe etter nr 2? :-)

Grunnen til at jeg vil ha bare to, er helt ærlig fordi samboeren min nå er blitt 40 år, og jeg syns han begynner å bli vel voksen til å fortsette å få flere barn...Høres kanskje litt rart ut. Men jeg mener at spedbarnsforeldre-fasen begynner å bli over når man er 40.

Dessuten har jeg alltid sett for meg at jeg skal ha 2, og det virker riktig å stoppe nå.

Hva mener dere om dette? Hvordan tenker dere når dere planlegger familie? Ja, vet selvsagt at ikke alle barn er like nøye planlagt, men....dere skjønner hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nok bare to for meg også.. Første sv.skap endte med sv.forgiftning og ks i uke 36, andre sv.skap har vært tungt og mye plager.. som gjør at jeg nøyer meg med disse to. .Så nå skal det bli godt å få ut andremann... Tror ikke jeg vil utsette kroppen min for enda ett sv.skap, selvom man ikke kan forutsi hva som skjer...

Skrevet

Jeg skulle ha bare 2 barn... Har en gutt på snart 7 år, og ei jente på 4 år, som begge var planlagt.

Til tross for p-pille, tatt til samme tid hver dag, ikke'no oppkast e.l. som skulle tilsi at den ikke skulle virke, så ble jeg nok en gang gravid. Valgte å beholde barnet. Er 33+5 i dag.

Blir nok sterilisering etter hun som kommer nå! =)

Skrevet

På meg blir det nok bare 1 :P

Skrevet

Hehe... vi skulle bare ha to barn vi også.. Syntes det i perioder var MER enn nok liksom.. Ikke bare bare med småttiser... Så vi så oss ferdige med babystyret, helt til jeg nok en gang satt med en positiv test i håndet.. Absolutt IKKE planlagt, gikk jo på både P-pillen + at mannen min brukte kondom- slik at vi var HELT sikkre på at det ikke skulle bli noen "uhell"-... Hehe.. Men vi fant jo fort ut at det ikke funka noe særlig, ble jo gravid uansett jo, hehe... Sjokket var stort, men nå gleder vi oss masse til bebien kommer:) ER veeeeldig glad for det lille ""uhellet" eller mirakelet som vi kaller det da:)

Skrevet

Blir nok bare 2 her. Tror ikke jeg orker å gå igjennom et sv.skap til, men jeg sa også at jeg bare ville ha 1 når jeg gikk med førstemann, da....hehe

Skrevet

Selv har jeg lyst på 3 barn, men min sambo vil bare ha 2.. vi venter vår første nå, så det kan jo fort endre seg, kanskje han vil ha flere når han først har fått smaken på det:)

Skrevet

Vi skal nok bare ha to. Har egentlig hatt en perfekt graviditet, gått opp lite, vert sunn og frisk, jobbet til permisjonsstart, lite plager generelt, men nei, det frister IKKE å gjenta det. Gleder meg over den ene vi har, nr to kommer innen 9 dager. Tror det holder for meg som person med det jeg har fått utdelt av tålmodighet og kapasitet.

Vi er jo ennå unge, jeg har akkurat fylt 28 og mannen min er straks 33. Slik føler jeg det nå, i allefell.

Skrevet

Slik vi ser på det i dag skal vi stoppe når denne babyen kommer ut, da blir det 2 barn på oss.

Men som mange sier, man skal aldri si aldri :)

Skrevet

Vi skal også bare ha to - og er enige om det.

Jeg synes det er viktig å ha tid til å følge opp barna - både med skole og fritidsaktiviteter etterhvert. Vi er begge to i 100% jobb og ønsker å fortsette med det. Nr 2 er ikke planlagt nå - gravid med spiral - men det var bare glede når vi fant ut av det uansett. Prøver å få mannen min til å kutte strengen etter fødselen, men har ikke vunnet helt ennå ;o)

Skrevet

Jeg er gravid med mitt andre barn nå, men det føles ikke osm om jeg er ferdig enda....er jo bare tre mnd på vei da, så vet jo ikke hva jeg sier nå jeg har to. Men nå må jeg si jeg lyster på tre ja:)

Skrevet

Vi skulle "bare" ha to vi også, men nå har vi ombestemt oss og skal vi prøve på nr.3 :-)

Skrevet

Vi stopper nok etter to. Er gravid med nr 2 nå, og på en måte føles det helt riktig å stoppe nå. Men samtidig føler jeg det er litt tidlig å ta det endelige steget å si "nei, vi skal ALDRI, under NOEN om stendigheter ha flere barn". Klarer liksom ikke å være sååå bastant enda.. Jeg blir 24 i år, mannen min er 35. Vi er vel i utgangspunktet enige i at om vi ikke har fått flere før han er 40, så kan vi si stopp. Har selv en gammel far, og mannen min ønsker ikke å være det. Kanskje en rar grunn..men men..

Så...ja.. vi stopper i utgangspunktet nå, etter to, og så får vi heller se om det melder seg noen "lyst" på nr 3 i løpet av de neste 5 årene. Akkurat nå har vi ikke lyst på flere enn to, men føler det er litt bastant å si "nei, aldri flere". :o)

Skrevet

Siden jeg er 37 når dette barnet kommer, tror jeg ikke jeg kommer til å føde flere barn.

Men jeg vil gjerne ha flere barn hvis jeg treffer en mann å dele livet med, så da håper jeg at han enten har et par nisser med på lasset eller at vi kan ta til oss fosterbarn/adoptere sammen.

Skrevet

Jeg skulle bare ha to i utgangspunktet,men nå venter jeg nr 5 gitt så har lært at man skal aldri si aldri ;)

Skrevet

Jeg er gravid med nr to nå, og ser ikke for meg at det blir flere. Vil liksom bli ferdig med den fasen hvor man driver med bleieskift og sånn og komme videre... Jeg har hatt et tungt svangerskap med nr to så langt, og er bare kvartveis, så jeg tror ikke jeg orker flere ganger. Men jeg er kjempeglad for min to år gamle datter og det er en liten gutt på vei :-)

Skrevet

Vil ha minst 3!!! :-)

Skrevet

jeg har alltid villet ha minst 3 barn.. men vi får se om det kommer en til etter denne..;) kan hende det kommer en nr 3 når de to eldste er litt større.. nå får vi de ganske tett. akkurat to år i mellom... men tiden får vise..;)

Skrevet

På oss blir det 2. Sambo syns det var nok med 1 før vi fikk første, men endret seg raskt på det. Heldigvis. Jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg 2 barn. Syns det er viktig med oppfølging når barna blir større og med en mann som jobber skift skal det litt å få med seg alt alene. Så derfor stopper det etter 2 hos oss ja.

Skrevet

Mange interessante svar:-) Jeg er enig med dem som sier at barna skal følges opp fremover, og man må se an sin egen kapasitet. For min del holder det med 2 (samboeren skal kutte strengen etterpå, så det er ganske så sikkert ja....blir hans tredje barn). Blir sikkert godt å bli ferdig med spedbarns-styret også. Andre har sikkert langt mer energi og tålmodighet enn meg, og takler å holde det gående med 5 stk:)

Skrevet

Vi skal også stoppe på 2 barn. Har en gutt på 3 og venter neste gutt til st.hans.

Helt perfekt med tanke på antall soverom i huset, str på bilen og ellers alt det økonomiske som kommer med åra =)

Skrevet

Jeg tror vi greier oss med to her i huset også. Da tror jeg vi har så vi greier oss, både med tanke på økonomi og aktivitet ;) men man skal jo aldri si aldri, men i utgangspunktet er vi ferdig etter denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...