solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Lillegull er lei grøt! Fikk tips her sist uke om hva jeg kunne lage til han som erstatning for grøten (morgen og kveld) Men siden torsdag har han hatt så mye slim i halsen at han kaster opp bare han får en bit av noe i munnen. Yoghurt med brød i går greit, hvis den får stå lenge i kj.skap og brødet nesten ikke er klumpete. Middag funker dårlig siden all middag til han er med klumper og så spiser han frukt beger og most banan. Hva skal jeg gi han, uten klumper og som har litt mer næring i seg??? Han får litt mme (NAN 3) men siden melk binder slim så prøver vi å ikke gi så mye av det. Hjelp, jeg aner virkelig ike hva jeg skal gi gutten av mat!!! Han er 11 mnd.
nybegynner07 Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Har du prøvd hipp sine seksmåndersglass med nudler med grønnsaker og kjøtt? De er uten klumper og selv superkresne barn pleier å like den. Tilsett litt olje så får han litt ekstra næring. Eller frukt med fullkorn. Er ikke optimalt, men da får han gjerne i seg noe. Lykke til og god bedring.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2008 Har bedt gubben kjøpe med noen slike nå. Og fullkorn frukt. Flere forslag???
nybegynner07 Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Hipp sin pasta penne med tomat og squash er også en hit. Mini er 11 mndr og nekter spise mat med klumper...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Bruk hvilken som helst slags mat og kjør en stavmixer så det blir glatt purè. Funker på alt fra frukt og grønt og middag og nudler osv. Fint at dere reduserer melka foresten. Men så lenge han er syk og drikker en god del vann så skal du ikke bekymre deg veldig for matinntaket. Det kommer seg når slimet minker og matlysten øker.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2008 Ok, takk... Funka forresten supert med et glass fra hipp, 6mnd. Han slukte hele glasset!!! Problemet er igrunn at han ikke er flink til å drikke heller, for da hoster han og kaster opp. Men det kommer jo bare opp slim blandet med det siste han spiste. Han får en liten flaske mme på kvelden og vann på dagen + litt lunka solbærtoddy etter råd fra HS, for det virker slimløsende. I tillegg får han jo Efidrin som han fikk av legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå