AS og lillemor=) Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Hei jenter. Er det noen av dere som har smerter mellom puppene og magen? Er i uke 30, så livmoren er jo ikke kommet så langt opp.. Iallefall.. like under puppene, der bhkanten vanligvis ville gått ( må gå uten pga smertene) har jeg intense smerter. Huden er ikke rød eller noe, så det er i grunnen rart at jeg har så vondt. Smører meg med lindrende kremer, med vekslende hell. Kan jo være det at en blir klam i det området. Men, da ville det svidd mer enn å bære preg av smerter.. ja, det tenker iallefall jeg.. Noen med lignende erfaringer? Tips til hvordan jeg kan lindre dette? Har prøvd purelan, Brulidine, AloeVera og fet fuktighetskrem kombinert med linkluter..
Bolla*1 <3har født<3 Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hvordan er du i formen ellers? Har du mye vann i kroppen? Høyt BT? Hodepine?
Lottes mamma Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg tror jeg har noe av det samme. Er 32 uker i morgen. Jeg trodde en stund det var at spilene gnagde, så jeg kjøpte amme-bh uten spiler. Men jeg kjenner det fortsatt. Kjennes sårt ut, men uten at huden er rød eller noe. Inni mellom er det mer vondt, men tror ikke jeg har smerter på samme måte som deg. Lurer veldig på hvorfor jeg også.
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Kjennes det liksom litt ut som et blåmerke? Jeg har det sånn, helt forferdelig vondt, kjennes ut som noen står å pirker i et kjøttsår. Det er visst gnagsår, innvendig sier legene jeg har snakket med. Jeg har visst litt store ribbein. Kanskje det er det du har?
AS og lillemor=) Skrevet 14. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2008 Hei hei jenter=) Tusen takk for svar=) Formen er fin ellers. BT er normalt, ikke spesielt mye vann i kroppen og ikke hodepine. Er så utrolig merkelig disse smertene. Trodde også det var spilene i bh, så jeg gikk også til innkjøp av spilefri ammebh. Men, smertene er der fortsatt! Kan godt være at det kjennes ut som et blåmerke, men er isåfall kombinert med vondt pga press.. Merkelige saker. Har dere fått noen anbefalinger for hva en kan gjøre med dette? Misforstå meg rett, men greit å vite at jeg ikke er alene om dette..
OhMyGod!!! Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 samme som IreneCecilie over her, jeg og sliter veldig med dette, kom i uke 33 til meg sånn omtrent. dere skal passe på det der da, hvis dere får hodepine, blodtrykket forhøyes, dere blir kvalme eller får utslag på urinen så kan det tyde på svangerskapsforgiftning. så viktig at dere sier fra til jordmor og lege når dere er der neste gang at dere faktisk har vondt der.
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg har ikke sjangs til å gå med BH, verken med eller uten spiler. Når jeg spurte legen hva som kunne hjelpe sa han "å føde"... Veldig oppmuntrende
jentelykke + guttelykke Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Mitt barn ligger i seteleie, og jeg har sånn vondt fordi hodet presser opp der... er i uke 36.
AS og lillemor=) Skrevet 14. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2008 Takk for tipset ang å følge med, mht at det kan være sv.forgiftning. Skal si legen som svarte " å føde" var oppmuntrende, ja. hehe.. Jeg har fått høre at ungen ligger langt ned, så da synes jeg det er rart at det skal være press så langt opp liksom. Så tidlig.. Jaja.. får høre hva Jm eller legen sier.. regner vel i grunnen med at det er lite å gjøre med dette.. Har hatt dette i noen uker. Merket i de siste dagene at ungen har sparket ovenfor navlen min. Det har den ikke gjort tidligere, så den har vel snudd og vendt på seg =)
BlåklokkaVest Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 ...men hvis det er snakk om svangerskapsforgiftning, er ikke da smertene da liksom mer i området magesekken, altså inni? Slik jeg tolker det her er smertene utenpå ribbebeina..... Eller tolker jeg deg feil, AS=)? Hvis det er utenpå ribbebeina, så kan det hende jeg hadde akkurat det samme. Det kan virke slik. En slags sviende smerte under puppene. Fysioterapeuten sa det kunne være press på nerver i ryggen, som ga smerter i nervene som kommer ut fra ryggen. De ender opp på fremsiden i par. Det kunne også være løsere ledd, sa han. De fleste ledd blir litt mer "slarkete" når en går gravid. Ribbebeina er jo festet ett og ett til brystbeinet, og i disse festene kan det skje endringer hvis jeg forstod det riktig. I det siste svangerskapet tror jeg det var tilfellet med meg. Jeg våknet enkelte morgener med smerter som nesten fikk meg til å grine! Det var som om jeg hadde den ene ribbebeinsdelen over den andre, og jeg måtte lirke meg forsiktig over på ryggen (det hendte bare når jeg lå på siden). Når jeg først fikk lirket meg over på ryggen og ble liggende i ro litt, så ga det seg.
AS og lillemor=) Skrevet 14. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2008 Hei Lmbv med baby=) Du tolker meg rett, du=) Så bare at noen her oppe skrev om sv.forgiftning, og siden jeg ikke aner hva dette er, så tar jeg imot alle betraktningene med takk=) Smertene er rett under puppene, der bh ville gått. Har ikke brukt dette siden påske, klarer bare ikke pga smertene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå