Gå til innhold

Hvilken vogn velger dere?


tolis

Anbefalte innlegg

Sliter med å bestemme meg for hvilken vogn jeg skal velge. 4 eller 3 hjul, kombi eller duo, eller dypvogn + sportsvogn. ny eller brukt, hvilket merke?

 

Har førstemann i magen og er helt forvirret. Det er jo så mange å velge mellom...

 

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står en barnevogn link litt lenger ned på sida, ; hvilken vogn skal julimammane ha.

Litt tips osv og sånn der.

Ellers så spørs det jo hvor du bor, bor du i byen og tar mye buss trikk, eller bor du på landet og har egen bil og kommer til og trille mye på grus osv.. er det mye snø der du bor på vinteren osv

(nytter ikke med små hjul i mye snø) Jeg har valgt meg en Basson baby roma som er en god duo vogn. Bagen er tor og god med god plass til babyen med vinterpose i på vinteren.

Og når bagen begynner og bli liten så bytter jeg over til sportsvogn delen som følger med.

Litt tung og stor vogn, men jeg syns komfort for barnet samt at den er stødig og tett og god når det er kaldt er viktigere enn at jeg vil spare på vekta, med hensyn til løfting inn og ut av bil osv. men det er jo smak og behag..

Vi kjøpte ny vogn og betalte under 5000 for den... husker ikke helt prisen akkurat nå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns ikke vogner med tre hjul ser noe fint ut.

 

Og jeg liker heller ikke vogner med to små hjul forran. Upraktisk på ulent terreng.

Og jeg liker heller ikke sportsvogner hvor ungen ikke kan ligge rett, men med en knekk i beina, stakkars barn

Til mine to første hadde jeg Simo kombi-vogn.

Gikk etter Simo merket som var velkjent.

Likte godt å ha bag som vi brukte med sikkerhets-nett i bilen de første mnd. Vi er mye på farten og syns det var greitt å benytte oss av nettet, sånn at vi slapp å vekke babyen så ofte.

 

Nå som jeg venter nr 3 har behovene forandret seg. Føler ikke behov for å ha ny vogn og hadde tenkt å kjøpe brukt - mye å velge i der og.

 

Denne gangen trenger vi en vogn som tar liten plass og siden vi ikke får plass til sikkerhetsnettet, trenger vi heller ingen stor bag. Satser derfor på en Teutonia Mistral som vi har myk-bag oppi i starten.

 

Skulle som sagt kjøpe brukt, men oppdaget at jeg kunne få en ny vogn ved å legge i 900 kr mer enn brukt og valgte da å gå for den nye....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ahr kjøpt Teutonia spirit s3 og den syns vi er lekker!!! pappan er veldig opptatt av felgene. vi ville ha 3 hjul da den er utrolig enkel å manøvrere!!! den snur på krona. vi triller den rundt i stua og er så langt veldig fornøyde! vi har hardbag, og sportsdelen fulgte med. vi kan ha sportsdelen begge veier og det syns jeg er positivt. vil du se mer av den vogna og andre ta en titt på www.lilleprinsen.no. har du sett på barnevognguiden.no der kan du å finne ut en del om de ulike vognene, lykke til!!! Kan forresten også låse forhjulet om man ønsker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo, da vi har hørt veldig mye bra om den! :) Kjøpte den i Sverige også, da man faktisk sparer noen tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt brio happy kombi vogn. Måtte ha en vogn som er grei og håndtere pga ryggproblemer. Den er veldig lett, pluss at det er store kraftige hjul med luftkanaler i, så man får ikke punktert med dem. Den er fin og romslig, og det er mange små og store finesser på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha gått noen runder sammen, der vi vurderte både Teuronia, Brio, Quinny og Simo, endte vi opp med sistnevnte, i kombiutgaven.

 

Dette handler blant annet om at den virker stabil, med sine 4 hjul, den er god å kjøre og er god høyde for oss.

Teutonia ble rett og slett for lav, men er jo kjempefin...

 

Vi er endel ute på tur og må da ha en stabil og god vogn, og det håper og tror vi at vi har fått nå...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en Quinny freestyle (3-hjuling), men angrer. Niesa mi på 3år, i tillegg liten av vekst og vekt, fikk prøvesitte den å vogna tippa midt på stuegulvet.

Har tenkt å dra tilbake til butikken med den, men vet ikke om de vil ta den inn å gi meg pengene siden jeg har prøvekjørt den ute..

 

Nå har vi hvertfall tenkt å kjøpe en emmaljunga duo edge før lillemann kommer 4juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ingen som har tenkt på Bugaboo, da? Vi har bestemt oss for å kjøpe den! Den er super-lett (9kg), stilig, og er praktisk å reise med (kan kjøpe reisebag med hjul og håndtak som rommer hele vogna!). Den har fire hjul, og en kan kjøpe egne vinterhjul dersom det blir mye snø. Altså lett og fremkommelig om sommeren da hjulene foran er små. Vi tenker at dette er en super storby-vogn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ender nok på Teutonia Fun;o) (Duo vogn) Vi hadde egentlig bestemt oss for Teutonia Spirit S3, men ombestemte oss i butikken. Fun har to mindre hjul med sving foran som gjør den mer stabil enn 3 hjulingen. Fun var også smalere mellom bakhjulene, uten at sportsdelen er mindre da en bytter til den. Synes også kurven under var lettere å komme til. Fashion bagen hadde også helt grei størrelse, og det vil være plass til både baby og voksi til vinteren. Bagen er den samme på disse to. Vognen kan også brukes som kombi med mykbag.

 

Fun er nok mest en asfalt vogn eller til fine landeveger. Kan jo låse hjulene i ulent terreng, men noen terreng vogn er den nok ikke. Skal jeg ut i terrenget har jeg en Quinny som jeg regner med at "lillepjokken " ikke vil bruke mer i løpet av sommeren.

 

Synes vognene med to små hjul foran ser litt rare ut, men tror det er bare en vanesak. Synes også trehjulingene så kjemperare ut med en gang de kom, men nå er det liksom det som er riktig.

 

En vogn med svingbare hjul er ihvertfall mye mer behagelig å trille og er du først vant til det vil du nok aldri gå tilbake til fire faste hjul.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo (i Sverige). Den har stor bag, er nok litt tung, men dermed også stabil. Lett å trille og ganske så pen... Jeg liker den veldig godt, og gleder meg til å putte lillegutt nedi den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt Emmaljunga Edge Duo. Har to svigerinner som også har den og er veldig fornøyd. Den har en stor og god bag slik at knøttet kan bruke bagen langt utover høsten/forvinteren med masse tøy på. Dessuten er den god å trille og virker veldig solid.

 

Den er også fin og se på og den finnes i en drøss av fargekombinasjoner. Både jeg og pappaen gleder oss til å trille knøttet i den nye vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har også kjøpt emmaljunga. edge duo combi=) med sport underdel..

er kjempe fornøyd GLEDER MEG TIL Å TRILLE=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte til slutt på Teutonia Spirit S3 etter mye om og men... Har bestilt den på nett, så har ikke fått den ennå. Er veldig spent og håper den står til forventningene:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt Emmaljunga city cross med bagen....jeg har stor tro på den, den var så innmari lett å trill - passer oss perfekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt Emmaljunga City Cross med City Bag. En lett vogn der vi har valgt forskjellige farger på sportsdel og bag. Fikk til og med godt tilbud på den. Felgene er stilige i følge faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Vi har kjøpt Bugaboo med vinterhjul=) Bestilte den fra Nederland. Utfra bildene på nett, så den ganske merkelig ut i grunn. Men, ble positivt overrasket, da den ser mye stiligere ut i real life=)

Vognen er lett og virker veldig grei å mønøvrere. Er avhengig av det, så håper og tror vi har valgt et bra alternativ for oss=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt TFK joggster twist denne gangen og gleder meg veldig til å ta den i bruk. Selve sportstrilla kjøpte jeg i norge og hardbagen og div ekstra utstyr kjøpte jeg på BABYJUNGLE fra Nederland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Emmaljunga City Cross m/City Bag i utgaven "Lucky Summer". Gleder meg til å hente den i Sverige i midten av juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...