Gå til innhold

Mange som gir babyen sin tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster hadde med dette til meg på hjemmebesøk nylig. Sa at man kunne gi de dette med skje og anbefalte å begynne med dette med en gang. Er det mange som gjør dette?

Jeg vet ikke helt hva jeg synes jeg..Skal jo få det de trenger av mm, men det var visst bla. for å få i de D-vitaminer..Noe de får mer av når de kan være mer ut i sola når de er gamlere.

Noen erfaringer og meninger om dette?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å gi min eskimo-olje fra hun var 4-5 mndr. Den smaker godt, i motsetning til tran, men næringen er den samme. Blander 1 teskje i grøten hennes. Du behøver ikke begynne tidligere enn dette.

D-dråper er vel og bra, men har ikke fettsyrer i seg.

Skrevet

Jeg fikk en flaske av hs på 6 ukers kontrollen og har begynt å gi dette.

Anbefales å bruke en spøyte man får på apoteket, for da får de rett mengde samt sikrere på at det kommer inn i munnen og ikke utenfor. Gi på stellebordet uten klær ved legging, det setter flekker på klærne...

Ser ikke akkurat ut som det beste han får, men svelger det nå. Gir det rett før amming- så han får skylt det ned med melk. Men det lukter jo tran av ånden hans og urinen som kommer i bleien etterpå... :(

Skrevet

Jeg gir også Eskimo-olje istedet for tran. Tran førte bare til mye mer gulp og han likte det absolutt ikke. Eskimoen smaker tutti frutti, og det tar han gjerne ;)

Skrevet

vi har gitt tulla vår vanlig tran med skje fra hun var 6 uker, og det funker veldig bra....

Skrevet

Jeg begynte å gi tran v /4 ukers alder. Hun er nå 11 uker- å hater det. Svelger ikke før hun MÅ!! Men regner med det går seg til, søsknene elsket d, det var det første de spurte om når de stod opp mårran:-)

Skrevet

ikke akkurat struttepupp!; Elsket søskene tran??:P Synes det smaker pyton selv jeg, så det er i såfall imponerende om du har fått de til å ELSKE det!!:)

Får se da, om jeg gir sånn eskimo istedet, hvis det inneholder det samme.. Da er det jo ikke noe vits i å tvinge i de den fæle tranen! Eller?:)

Skrevet

Jeg gir barnet mitt Udo's Choice. Blander det i maten hans.

Skrevet

Absolutt ingen vits i å gi tran hvis de ikke makter smaken. Eskimo inneholder det samme, men smaker godt! Veldig greit å blande i melk eller grøt.

Skrevet

Når begynner dere med denne eskimo-olja da? Jeg klarer ikke lukta av tranen og alt lukter jo tran etter hun har fått d... hmm

hun er 3 mnd, kan jeg begynne med denne olja nå? kan den gis på skje?

Skrevet

Vi fikk beskjed om at det var greit å begynne i 4-5 mnd alder. Du kan gi den på skje.

Skrevet

Vi begynte i dag og hun er mellom 4-5uker. Gikk kjempebra. Brukte sprøyte som vi kjøpte på apoteket.

Skrevet

hvor får man kjøpt denne eskimo-olja? butikk eller apotek?

Skrevet

Jeg har gitt tran siden 4 ukers alder. Gir med teskje mens mini ligger naken på stellebordet. Har det i en kopp og gir litt og litt, så han ikke skal få det i vranghalsen. Nå er han snart 8 mnd og elsker tran. Det sies at du må la babyen smake på en ting 6-8 ganger før du avgjør om han liker det eller ikke. De kan mislike noe en dag og like det neste dag. Det er forøvrig ikke bare D-vitaminet i tranen som er sunt, omega-3 fettsyrene er veldig nyttig ifht. utvikling av hjernen. Derfor anbefales tran fremfor D-vitamin dråper.

Skrevet

Udo's Choice smaker jo bare enda verre enn tran da!!

Skrevet

Har tran i melka når han får flaske jeg...

Skrevet

Mine 2 tuller har fått i seg tran fra unnfangelsen. Har så stor tro på att det gjør kroppen godt.

Skrevet

det er faktisk sant:-) De var helt ville etter det. Selv får jeg brekkninger bare av lukta, men lot som jeg likte det overfor barna:o) Men nå er de begynt på skolen, å tran er ikke like digg lenger. Nå er det biovit som gjelder...

Skrevet

Eskimo fås blant annet på helsekosten. Akkurat det samme innholdet som tran, men såååååååå mye bedre.

Udos Choise gir fettsyrene, men da må man bruke d-dråper i tillegg såvidt jeg vet.

Den ekle tranen gidder i hvert fall ikke vi styre med sålenge det finnes bedre alternativer.

Skrevet

Men kan man begynne med denne Eskimo-olja like tidlig som man begynner med tran? Altså fra 4-ukers alder.. Det lukter jo tran av ALT, æsj.. :/

Skrevet

vi gir (selvsagt) tran!

det er så mange studier som tyder på at fettsyrer gjør godt, så ser ikke helt poenget i å la være å gi.

Skrevet

Setter Eskimo-olja flekker/lukt på klærne sånn som tranen? Og lukter det ikke tran av det i det hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...