Mamman til AM&JS Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Altså attest om arbeidsoppgaver..blid og i møtekommende etc..??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Jeg har nå slike attester for alle jobbene jeg har hatt, kjekt å ha når man skal søke jobber videre. Får du ikke er det jo bare å spørre...
mammarettogslett Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 ja tror det, jeg har bare fått slike generelle siste årene, bekreftelse på at jeg har jobbet der så så mye osv.
mammarettogslett Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 men kan bruke de som referanser da, og da utdyper de jo litt mer:)
solstråle69 Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Arbeidsgiver må utstede en sluttattest, men det er minimalt hva den MÅ inneholde. Arbeidsgiver står fritt til å skrive hva han vil av positive ting utover minstekravet.
Mamman til AM&JS Skrevet 14. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2008 Jeg har også nemlig "gode" attester fra tidligere arbeidsgivere som gjerne også vil være referanser, men også da et papir å viste til liksom.. FIkk høre av et par på jobben at dette ikke bruktes lengere.. Men jeg SKAL ha en attest fra kommunelegen vår her!
Fire småtroll Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Mitt inntrykk er at flere og flere går over til disse intetsigende sluttattestene. Men det har nok noe med at når en søker jobb i dag er det blitt veldig vanlig at nesten alle tidligere arbeidsgivere blir oppringt, ikke bare de man oppgir som referanse, der vet en jo at en får høre noe positivt. En evt ny arbeidsgiver synes det er mye mer spennende å høre hva de du ikke har oppgitt som referanse har å si om deg....
Arb.ledig husmor Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Man kan spørre om å få en litt mer utfyllende... Eg har en attest som er veldig lite utfyllende, står kun at eg har vært assistent på xx skole skoleåret 2001/2002. Der savne eg at det står at eg faktisk var m en autist.. For det kan jo være mye en assistent gjør på en skole...
Mamman til AM&JS Skrevet 14. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2008 Jepp..enig..og jeg har en utfyllende attest fra alle mine tidligere arbeidssteder..så dem finner ikke mye nytt fra mine arbeidsgivere i forhold til referanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå