Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å bruke lakserolje for å sette i gang fødsel? Er det farlig? Har hørt at det kan resultere i en veldig rask fødsel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det jeg har fått beskjed om er at det ikker bra for barnet for h*n blir stresset og det er ikke bra og fødselen kan gå grusomt fort noe som heller ikke er bra...var ihvertfall det de sa på sykehuset når jeg fikk førstemann (brukte ikke det selv men spurte om det)

Skrevet

har hørt at det kan være farlig for ungen så vil nok ikke gjøre det selv uansett hvor lei man blir...

du har vel ikke så lenge igjen har du vel??

prøv å hold ut... :-S

Skrevet

Nei, jeg har ikke det.... må nok bare holde ut! Er bare så utrolig lei nå, har gått sykemeldt i over 7 mnd.. men det er nok ikke verdt å ta sjansen!

Takker for tilbakemelding!

Skrevet

kan skjønne det...

er vanvittig kjedelig det å gå rundt og ikke få til noe..

har selv vært sofaliggende nå og da siden uke 10 eller noe der omkring..

er nå i uke 32...Heldigvis har jeg av og til klart å kommet meg på skolen..jobben derimot har jeg vært sykemeldt fra siden november...

man føler seg ikke særlig høy i hatten når man må forlate skolen pga smerter. spesielt ikke når du går derifra og ser ut som at du har en pinne stukket opp i bakenden...

tror jeg har skremt en del medelelver en del ganger ja når jeg plutselig har kylt ut i smerte og prøver å komme meg hjemover..ser jo ut som om fødselen skal starte eller noe slikt...heh...

menmen..de begynner vel å bli vant til det nå... ;-)

Skrevet

Jeg svarte på dette spørsmålet for kun kort tid siden, men svarer igjen.

Min Mamma tok lakserolje med alle sine barn (3stk.) og etter noen timer startet fødselen på oss alle. Det var 3 uproblematiske fødsler.

Søstren min tok også lakserolje og fødselen startet 1/2 døgn senere, også på henne var det en uproblematisk fødsel, men hun brukte 17 timer eller noe slikt. Mamma`s fødsler tok alle mellom 3-6 timer.

De tok 2-4 SS lakserolje.

Skrevet

Takk for det! Det er vel helt individuelt (som alt annet) tenker jeg!

Skrevet

Mamma tok det også med 3 unger fødselen startet 7 timer etterpå eller noe sånn.. hun var jordmor.

Skrevet

Det med lakseroljen er vel det at det faktisk ikke er risikofritt, i motsetning til trappevask, turgåing og sex.

Det kan gå helt strålende og det kan resultere i styrtfødsel samtidig som du har rennaræv. Frister ikke!

Skrevet

Det kan ende i styrtfødsel om du er i fødsel når du tar det, ellers er det ingen fare. Jeg tok det med min første og hadde en helt uproblematisk fødsel. Tok 1 ss 2 ganger med noen timers mellomrom, og hadde deretter sex. Kynnerene jeg fikk etter sex`n gikk over til rier ettehvert... Jeg er ikke redd for å prøve igjen om jeg går overtida neste gang.. Men vil ikke anbefale noen å drikke hele flaska da, hvis du er moden er det ikke så mye som skal til...:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...