Sunniva78 har to små Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Og har dere rutiner på sovingen? Da tenker jeg mest på dagtid? Jeg prøver å komme inn i en rutine, og så langt er dagene ca slik: Gutten vår sover 6-8 timer på natta, før mat. Etter mat sover han i 2-4 timer igjen. Står opp i 8-9 tiden. Så har han en liten dupp etter at han har vært våken i 1-2 timer. Trilletur i 12-13 tiden, da sover han 2-3 timer. På ettermiddagen har han som regel en liten dupp, men ikke noe fast tid. Begynner å legge ham i 21-tiden, og han sovner i 21-22 tiden, alt etter som hvor mange ganger jeg må puppe. Alt i alt blir dette rundt 15 timer, litt variabelt. Ingen dag er helt lik enda... Hvordan er det hos dere? Sover de flere dupper?
Sunniva78 har to små Skrevet 14. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. april 2008 Noen som vil dele erfaringer?
Trine_80 Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Hei! Tror det er vi to som har mest jevn-gamle unger her ser det ut for :-) Småen her er 8 uker på lørdag. Er nok ikke kommet inn i noe som helst rutiner her enda, dessverre... Prøvde å legge litt tidligere i går kveld, med tanke på "hissigpropp" faktene, men det hjalp lite.. Han skulle ha pupp etter pupp, og sovna ikke før 23-tiden likevel.. Hadde da holdt på i noen timer kan du si. Men nå har han av og til begynt å få en økt på nesten 4 timer søvn på nattestid hvertfall - og det er mammen VELDIG glad for! Resten av natten er mating ca annen hver time. Heldigvis sovner han raskt igjen, og kan sove lenge på morningen før han vil stå opp. Det er dette som gjør at jeg holder ut dagene, selv om jeg ofte er trøtt som ei fille. Ellers er dagene veldig variable. Noen dager kan han være veldig våken i flere timer.. Prøver å få ham til å kvile litt innimellom, men våkner etter 10 min i vogga. Men i det siste har han hatt noen skikkelig sove-dager. Våkner kun for mat, sovner igjen i fanget, og fortsetter i vogga. Kan gå slik hele dagen. Men har som regel våken-tid fra ca 11 om formiddagen 1-2 timer. Også på ettermiddagen 1-2 timer og på kvelden noen timer for å hamstre opp til natta. Da kan han være våken i 3-6 timer. Men alt dette er veldig tilfeldig.. Som du skjønner - ingen dag er lik her heller enda.. og ingen rutine enda på hverken soving eller spising.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jenta vår er 10 uker og det er som jeg skulle skrevet det selv Sunniva78. Legger seg rundt 21-22. Sover til 3-4, får pupp Sover til 8-9, står opp Liten dupp rundt 10 Trilletur 12-13, sover da opptil 4 timer noen ganger. Liten dupp igjen rundt 19 Og så i seng 21-22. Jeg syns at hun sover mye, men det er godt og se at det er flere.
Sunniva78 har to små Skrevet 14. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2008 Takk for svar dere to:-) Nå i kveld sovna han faktisk klokka åtte, men har mine tvil om at det er for natta... Må vel ha pupp et par ganger til tenker jeg!
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Jenta vår er 9 uker i dag, og vår døgnrytme ser slik ut: Våkner om natta mellom 3-4 for pupp. Sover videre til 7-8 tida, mat igjen. Noen ganger sovner hun, og andre ganger står vi opp rundt da. er våken i halvannen time, før mat, og så soving igjen. Enten i vogna, eller på meg. I vogna kan hun lett sove i 4 timer. Hun hviler litt om ettermiddagen, men har i grunn ikke noe fast tidspunkt. Så sover hun vell i 19 tida igjen, også legger vi oss mellom 23 og 00. MEN, i går skulle jeg legge henne for å hvile klokka 1900, og da sov hun rundt for første gang! -Ikke i ein egen seng da, vell å merke.. Det er her vårt problem ligger. Hun sovner svært sjelden av seg selv, helst på puppen eller i vogna da.. Noen tips noen?
happy og to små Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg har en jente som er 8 uker. Hun har følgende rytme: Legger seg mellom 22 og 23 Sover til 4 eller 5 og får pupp Sover til 7-8 og står opp Sover igjen fra 9 til 11/12 Trilletur 12/13 og sover da til ca 15/16 Er våken et par timer kanskje og sover igjen litt til og fra inntil vi skal sove for natten.
Lykke <3 Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Jeg har en jente på 10 uker, og jeg er kjempe fornøyd med sovingen hennes Pysj kl 21. tiden Legger seg rundt 21.30 Pupper i 06-07 tiden Sover igjen til rundt kl 09.00 Ligger å prater i sengen til kl 10 Trilletur i 12-13 tiden- sover hele turen- gjerne 2-3 timer Og så pleier det å være en liten høneblund rundt 19 tiden. Jeg syntes det avhenger litt av hva vi gjør. Er vi mye på farten og går lange turer, sover hun mye! Har vi litt late dager hjemme kan hun være mer våken! De blir jo sliten av å farte rundt disse små babyene ! Men er VELDIG fornøyd med 8-9 timer sammenhengende søvn
grolla Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Min gutt legger seg ved 19-20-tiden, og sover fem-seks timer før pupp, pupp og atter pupp. Vi står opp mellom 05 og 06. Han har da behov for en lur ved 08-tiden som kan vare en time eller tre! Så er han våken et par timer, og sover et par timer igjen. Lite rutine i forhold til tidene, men ser at han trenger tre lengre lurer i løpet av dagen, altså fra en til tre timer. Legger ham alltid i vogna når han sovner, for det funker ikke med slike smådupper på sofaen. Så når han sovner, så sover han godt i vogna si. Åtte uker gammel er han. Jeg legger ham altså ikke til faste tider, men når han er tydelig trøtt og har behov for å sove, og da sovner han fort og uten problem. Har forsøkt å legge ham til faste tider, men det vil han jo ikke, mye hyl og skrik. Det funker altså veldig greit når han bestemmer, og etterhvert blir det vel mer faste tider på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå