Gå til innhold

jordnøtt olje mot revning????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære leser boka "Verdens beste pappa" for tiden og der skriver forfatteren at far skal massere/tøye mor med jornøtt olje "der nede" den siste måneden før fødsel. Dette for å forhindre revning. Syns dette var en spennende påstand, har aldri hørt det selv.

Han syns jo dette høres ut som en fantastisk ide, typisk mannfolk;)

men lurte på om dette er en kjent teori? er det noen som har testet ut dette tidligere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min smurte/masserte seg med jordnøttolje de siste 6 mnd'ene av svangerskapet. Hun hadde en veldig rask fødsel, men revnet ingenting. Om dette kom av at hun hadde smurt seg med oljen er jo vanskelig å si nøyaktig, men det skader jo ikke, så jeg smører meg etter hver dusj! :) Better safe than sorry...

Skrevet

God plan, skader definitivt ikke!

Og det får man kjøpt på typ helsekost eller?

Skrevet

Jeg smurte meg under forrige svangerskap med hvetekimolje (tror det var det...) den siste måndten. Fikk bare et par bitte bitte små rift.

Skrevet

jeg kjøpte jordnøttolje på apoteket. de hadde ikke på helsekosten her...

har ikke vært så flink som planlagt å bruke den enda, men får skjerpe meg nå siste 2 mnd. er spent på om d gir et positivt resultat :)

Skrevet

Ja, sorry, det var ikke jordnøttolje venninnen min brukte, og som jeg bruker - det er hvetekimolje!

Kjøpte det på helsekost.

Skrevet

marja entrich sin er fin. fåes på life hvertfall

Skrevet

Jeg smurte meg med jordnøttolje de siste mnd før fødsel.Fikk en liten rift innvendig..og ble klippet, så vet ikke om jeg hadde revnet eller hva jeg hadde om hun ikke hadde klippet...(babyen måtte fort ut,derfor klippet hun..).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...