Gå til innhold

Diabetes og fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en samtale med en kollega, lurer jeg på: Kan man føde vanlig når man har diabetes, eller får man keisersnitt automatisk? Hvis man kan føde vanlig, men ønsker keisersnitt, får man det når man har diabetes, eller kan de nekte deg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er snakk om vanlig diabetes så er det ikkje noko automatikk med KS så vidt eg veit. Du må bare passast på ekstra, har drypp for å regulere blodsukkeret hvis det blir for høgt el for lågt.

Om dei kan nekte deg ks veit eg ikkje men det er vel ikkje noko som tilsier at friske diabetikere må ha ks??? Trudde ikkje at det var noko som gjekk forran vaginal fødsel med mindre det er andre komplikasjonar i bilde.

Skrevet

Hvis man har diabetes og blir gravid får man en svært nøye oppfølging gjennom sv.skapet. Keisersnitt tror jeg er kun utført i de tilfeller hvor babyen er ekstremt stor..... noe som kan skje når mor har diabetes.

Skrevet

Man får ikke keisersnitt autmatisk fordi man har diabetes. Det kan sikkert være tilfeller der keisersnitt blir vurdert som det mest hensiktsmessige. Da jeg fødte fikk jeg drypp med insulin og glukose, og de sjekket blodsukkeret mitt hele veien. De overvåket babyen hel eveien, og jeg fikk ikke føde på en fødestue, fodri diabetesen ble regnet som komplikasjon og det skulle være tilgang til medisinsk utstyr. Nå ble det keisersnitt på meg tilslutt likevel, men dte var ikke pga diabetesen.

Skrevet

Takk for svar, damer.

Hvis man ønsker ks, er det stor sjanse for å få det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...