Gå til innhold

Hva hjelper magnesium mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en pakke i skapet som jeg lurte litt på¨hvorfor jeg hadde kjøpt, hehe:)

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restless leg.

Skrevet

Viktig for nervesystemet og musklene våre. Mangel på magnesium kan gi muskelsvakhet og kramper. Barn kan lide av magnesium-mangel etter kun få dager med diare.

Skrevet

Magnesium inngår som ko-faktor i over 300 enzymer som deltar i kroppens energiomsetning, dannelsen av nye proteiner og nukleinsyre-stoffskifte. Ut over dette spiller magnesium også en viktig rolle ved overføring av nerveimpulser til muskler og ved hjertets impulsledning.

Magnesium er altså en nødvendighet for at kroppens stoffskifte, og dessuten muskler og hjerte, skal fungere normalt. Som legemiddel og kosttilskudd, inngår magnesium i behandlingen av magesår (antacida) og som avføringsmiddel.

For lite magnesium i kosten bidrar til irritasjon, aggre­sjon, økt nervøsitet og andre negative reaksjoner som skyldes stress, samt en rekke fysiske reaksjoner som krampe i leggene og mer.

Kan ha en god virkning mot søvnproblemer og er generelt godt for hele nervesystemet:-)

Skrevet

Søvnproblemer ja!!! Det var derfor jeg kjøpte de! Det kom jeg på no:)

Skrevet

jeg lå med magnesiumdrypp etter eklampsi, men jeg må vel være ærlig å innrømme at jeg ikke vet hvorfor, men har vel noe med nerveimpulser som det sto over her (hadde grand-mal lignende anfall)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...