Gå til innhold

hva er gunstigst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg å samboer har felles lån, 1 600 000,- men det stå kun på min selvangivelse... og vi, eller jeg fikk 29 000,- på skatten og jeg tjente ca 200 000,- i fjor og samboer 400 000,- er det lurest å flytte lånet over på hans selvangivelse????

hvordan regner man ut dette???

hva er gunstigst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke velge hvordan man vil fordele det når man er samboer og lånet er felles slik man kan som gifte. Er lånet felles, dere betaler like mye- skal det deles på 2 da dere er samboere. Uansett om hva som er gunstigst eller ikke.

Jeg hadde veldig lav inntekt for noen år tilbake og hadde vært best å føre alt på sambos selvangivelse, men det kan man ikke som bare samboere.

Skrevet

dette er en avtale du og samboer har dere i mellom. så hvis du vil la det stå på deg/han så gjør det ingenting.

her i gården blir alt stående på samboer da vi av en eller annen grunn får igjen litt mer da.

både skatte etaten og banken sier at dette er noe man bestemmer selv.

;)

men du kan jo ta en skatteberegning på skatteetaten.no

skriv opp først på han og så på deg og se hva du får og eventuelt så deler du det i to for å se åssen det blir.

da finner du ut hva som er mest gunstig ;)

egentlig skal det visst blir likt uansett da..men hos oss får vi mer om alt står på samboer..

å det tror jeg det vil gjøre for dere også siden han tjener "så mye" mer enn deg...

lykke til;)

Skrevet

ingen som vet om det rett og slett anbefalses å ha lån/renter på den som tjener mest?? varier det fra husstand til husstand?

Skrevet

vi hr lånet på sambo - han tjener mest og derfor får vi mer igjen på skatten.

Skrevet

Det lønner seg at den som har høyest inntekt har fradragene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...